|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Danaet
Władca Domeny
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 3085 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pon 10:03, 30 Gru 2013 |
|
Nie będę tu zamieszczał całej mechaniki ZC gdyż i tak stawiać będę bardziej na dramatyzm niż na kulanie kośćmi. Dlatego umieszczę tu tylko podstawowe zasady.
TESTY UMIEJĘTNOŚCI
Czy postać naprawia samochód, czy próbuje dobić targu czy strzela - to jest nazywane testem umiejętności. Zazwyczaj trzeba po prostu wyrzucić mniej na k100 niż posiada się poziomu danej umiejki. Czasami gdy warunki są sprzyjające lub odwrotnie, wszystko skłania się przeciwko bohaterowi wówczas Mistrz gry może zastosować modyfikator czy to dodatni czy ujemny. Modyfikatory te stosowane będą w granicach rozsądku od 10-30% (zarówno + jak i - ).
Testy sporne umiejętności
Niżej są testy sporne Cech, ale ja o umiejętnościach. To moja autorska zasada, którą z powodzeniem wprowadziłem kiedyś do moich sesji ZC. dlatego wprowadzę ją też i tutaj. Dlaczego została wprowadzona? Ano dlatego, że zauważyłem, że podczas interakcji dwóch postaci, które używają przeciwko sobie umiejętności (np. skradanie się i spostrzegawczość, albo cios pięścią i uniki) często zachodziły sytuacje w których obie postaci miały wysoki poziom umiejętności i praktycznie ta druga zawsze wygrywała kontrakcję. Przykład: gracz ma 85% skradania się i chce przemknąć pod okiem czujnego strażnika 80% spostrzegawczości. W teorii graczowi udaje się doskonale podkraść, lecz czujny strażnik w teorii ma wielkie szanse go dostrzec. OK to jeszcze zrozumiem gdyż strażnik naprawdę był czujny i mysz mu się nie prześlizgnie. Jednak w walce to już trochę zakrawało o godzinne walki z jednym przeciwnikiem. Przykład: bohater strzela na 85% na pięść a drugi posiada tyle samo w cesze uniki. Cios-trafienie, uniki-unik, cios-trafienie, uniki-unik i tak wkoło Macieju. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie GMT
|
|
|
|
|
|
|