FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Broń a inicjatywa Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Danaet
Władca Domeny



Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 3085
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Gremlin (mężczyzna)

PostWysłany: Śro 12:56, 29 Kwi 2009 Powrót do góry

Zastanawiałem się ostatnio nad mechanikami różnych systemów. Cóż nie da się ukryć, że system idealny i ponadczasowy nie istnieje jednak można w jedną mechanikę wrzucić "kawałek" innej. Smile Chodzi mi o mix DnD [d20] i zapożyczenie do niej wg mnie ciekawej sprawy z modyfikacją inicjatywy przy używaniu poszczególnych egzemplarzy broni z WarMłotka. W WFRP mamy na przykład: walczący sztyletem ma inicjatywę zwiększoną o +10% a machający bronią dwuręczną zmniejszoną o 10%. Gdyby tak stworzyć podobną tabelkę do DnD? Każdy przyzna chyba, że zamachnięcie się toporem zajmie o ten ułamek sekundy więcej niż pchnięcie sztyletem w bebechy. Co o tym sądzicie? Z jednej strony łotrowie i staliby się naprawdę szybcy [z atutami poprawionej inicjatywy] a barbarzyńcy i wojownicy ciut wolniejsi ale wówczas taktyka odgrywałaby wiesza rolę niż tylko machanie na oślep czym popadnie bo zadaje więcej kości obrażeń lub ma większy zakres krytyka. Czekam na wypowiedzi Smile
Oczywiście w/w zasada będzie też oddziaływać na bronie strzeleckie i miotane - cóż łatwiej jest rzucić nożem niż naciągnąć nawet lekką kuszę...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Samael
Gracz



Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 1435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Leża Wilkołaków...
Płeć: Gremlin (mężczyzna)

PostWysłany: Śro 13:48, 29 Kwi 2009 Powrót do góry

Propozucja jak najbardziej ciekawa, ale...
Jeśli stworzyć taką tabele, to musiało by to być uwzględnione przy każdej jednej broni więc trzeba by było przerobić pół podręcznika (ekwipunek i opis zasad walki)
No własnie... Zasady walki.... Czemu np.: ma być tak a nie inaczej.... skoro barbarzyńca ma topór a łotrzyk swój sztylet, ale nie zapominajmy że to jest D&D, czyli zdrów jak ryba póki PW starcza (wg mnie kompletna głupota jeśli chodzi o system D20, ale mniejsza) Nie zapominajmy, że barbarzyńca jest istotą niebotycznie silną i równie dobrze może rzucić swoim toporem jak łotr sztyletem, z drobną różnicą: łotr utnie barbarzyńcy palec, a ten urwie mu głowę.... Twisted Evil
Z resztą trzeba by było przerobić całą mechanikę odnośnie inicjatywy w walce, samą broń (określić statystyki) no i rzecz jasna atuty: Poprawiona Inicjatywa, Atuty Konnej Walki, Szybkiego Refleksu, Uników itp.... czyli jakieś 80% atutów z tego co widzę dotyczy walki - więc wszystkie mozna podpisać pod tę kategorię...

Jednym słowem, tak jak pisałem powyżej:
Pół statystyk z podręcznika trzeba byłoby przerobić na skalę procentową wtedy miało by to może jakiś sens, ale gdybać sobie możemy. Oczekuję przykładów ;> Skoro już o tym mowa, dajcie konkrety Twisted Evil życzę powodzenia i miłej zabawy przy przerabianiu PG tak by wszystko pasowało do kali procentowej Wink No ale jeśli ktoś tego dokona to w pełni zasłuży na pochwałę i moje uznanie, tak samo jak najprawdopodobniej w oczach innych userów Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Samael dnia Śro 13:52, 29 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
L. de Navarro
Znawca zasad



Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Józefosław k/Piaseczna
Płeć: Gremlin (mężczyzna)

PostWysłany: Śro 14:34, 29 Kwi 2009 Powrót do góry

Jeśli chodzi o inną rzecz, czyli zbroję, wystarczy uwzględnić maksymalną premię ze Zręczności (ograniczoną przez pancerz) do jakichkolwiek testów. Inicjatywę też się zachaczy... Co prawda to nie spowoduje obniżenia testu inicjatywy, a raczej zdeterminuje to, że chodzący w ciężkich zbrojach nie będą mogli być zwinni nawet jeśli wszelkie nadnaturalne zdolności im na to pozwolą. Podobnie ma się rzecz z miarą udźwigu i zasadami do niego.

Natomiast co do broni... na poczekaniu dałbym:
- +1 do broni lekkich (tj. rapierów, biczy, kolczastych łańcuchów oraz każdej o jedną kategorię mniejszą niż uzytkownik
- "0" dla broni o kategorii rozmiaru użytkownika
- -1 do broni o co najmniej kategorię większą niż użytkownik

Opcjonalnie:
- -1, jeśli bron jest szczególnie powolna
- +1, jeśli broń pozwala na szczególne szybsze zastosowanie

"Opcjonalne", kumulują się z powyższymi.

Tak naprawdę nie trzeba przekopywać by mechaniki, wszystkie atuty będą działały poprawnie. Problem natomiast będzie ze zrównoważeniem w optymalizacjach. Ale myślę, że to byłyby naprawdę szczególne sytuacje, choć trzeba przemyśleć coś, co by nadrobiło względem broni cięższych te kary.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Scarned
Zajepicki



Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z 9 piekieł Baatoru
Płeć: Gremlin (mężczyzna)

PostWysłany: Śro 14:36, 29 Kwi 2009 Powrót do góry

PO co przerabiać pół podręcznika, osobiście czasem robie tak żeby nadać większemu realizmowi by gracze mieli możliwość robienia tury jednocześnie tzn: Jeśli bandzior miał większą inicjatywę niż bohater ale tylko o kilka punktów i ten szarżuje na niego to pozwalam bohaterowi (jeśli ma wyciagnięty łuk) strzelić jeden raz z łuku z karą gdyż ten na niego szarżuje, ale wtedy wykorzysta swoją rundę. Tak samo z innymi gdy wojownik miał większa inicjatywę niż łotrzyk stojacy obok i znowu tylko o kilka to gdy wojownik będzie się zamachiwał do ciosu może on wykonać cios ale tracąc przy tym KP wobec atakującego wojownika, możliwosci jest sporo.

Zważywszy na to że w DnD nie wymyślono takiego czegoś jak BLOKOWANIE BRONIĄ przeciez nią też da sie odparowywać ciosy, to pozwalam graczom znowu podczas ataku wroga dodać sobie KP, wykorzystujac swą rundę by w głównej mierze obronić się bronią.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Samael
Gracz



Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 1435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Leża Wilkołaków...
Płeć: Gremlin (mężczyzna)

PostWysłany: Śro 17:06, 29 Kwi 2009 Powrót do góry

Dochodzi do tego jeszcze specjalizacja w broni itp.... Czego zapomniałem dodać.
Co do przerabiania podręcznika, należało by wprowadzić wiele zmian i nie tylko w kilku miejscach bo podręczniki do D&D są tak skonstruowane, że jest wiele odniesień, zależności i innych połączeń mechaniki między poszczególnymi dziedzinami: Atuty, umiejętności, specjalizacje, czary, a to wszystko i tak sprowadza się do działu Walki w którym też są odniesienia do innych podręczników (PMP ect.) Tak więc jako taki okrojony szablon można byłoby stworzyć, ale po co się tym trudzić, skoro w większej mierze nie miało by to sensu, a owy temat i tak zainspirował mnie do założenia kolejnego... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Danaet
Władca Domeny



Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 3085
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Gremlin (mężczyzna)

PostWysłany: Czw 12:36, 30 Kwi 2009 Powrót do góry

Inicjatywa modyfikowana przez broń i pancerze

Postaci, które noszą pancerze lekkie nie otrzymują żadnych kar do inicjatywy. Natomiast zbroje średnie i ciężkie modyfikują inicjatywę w następujący sposób. Zbroja średnia -1 do Inicjatywy ciężka zaś -2 do inicjatywy. Jeśli postać jest niewyszkolona w noszeniu danego typu zbroi kara ta kumuluje się z -4 jakie otrzymuje postać za nieumiejętne chodzenie w pancerzu.

Używanie oręża zaś powoduje następujące modyfikacje. Każda broń, która jest rozmiaru takiego jak jej użytkownik nie wpływa na jego inicjatywę. Za każdy rozmiar różnicy postać otrzymuje odpowiednio +1 [dla broni mniejszych] lub -1 [dla broni większych]. Używanie poniższego oręża modyfikuje inicjatywę dodatkowo [kumulatywnie z modyfikatorem za rozmiar]

Sztylet +1
Maczuga -1
Włócznia/krótka włócznia +1
Oszczep +1
Dziryt +1
Tłuk +1
Kusza lekka -1
Kusza ciężka -2
Proca +1
Młot bojowy -1
Rapier +2
Trójząb +1
Bronie drzewcowe -1
Tasak, Wielki topór i Wielki Miecz -2
Łuki +1
Broń miotana +1

Na razie przychodzi mi tyle do głowy. Co o tym sądzicie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Scarned
Zajepicki



Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z 9 piekieł Baatoru
Płeć: Gremlin (mężczyzna)

PostWysłany: Czw 13:38, 30 Kwi 2009 Powrót do góry

a może broń miotana +2 bo przeciez rzucenie noża w stronę przeciwnika to ułamek sekundy a naciągnięcie cięciwy na łuk, wymierzenie i strzelenie to trochę dłuzej, więc może dać +0.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
L. de Navarro
Znawca zasad



Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Józefosław k/Piaseczna
Płeć: Gremlin (mężczyzna)

PostWysłany: Czw 18:11, 30 Kwi 2009 Powrót do góry

W sumie naszło (po krótkiej rozmowie z Klebernem) na to, że tak naprawdę każda broń czyni jakieś opóźnienie.

A taki flamberg (1,3-1,6 m lekki dwuręczny miecz), dobrze wyważony, może być szybszy w użytkowaniu oburącz niż jakiś kiepsko wyważony egzemplarz 80 centymetrowego jednoręcznego miecza (jednorącz).

Dlatego twierdzę, iż Inicjatywa powinna zależeć od stopnia wykonania broni. Np.:

Mistrzowska - +1 do Inicjatywy
Zwykła - brak modyfikacji
Kiepska* - -1 do Inicjatywy.

* - innowacja, kiepskie egzemplarze kosztują 1/3 swojej bazowej ceny, a w przypadku umagicznień, dodatkowe 1/10 mniej względem samej całkowitej ceny umagicznienia.

Bez bawienia się "w budowanie od nowa mechaniki" Razz A nawet mojego poprzedniego postu nie zauwazyliście, tylko plecicie bzdury o modyfikacji każdego atutu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Danaet
Władca Domeny



Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 3085
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Gremlin (mężczyzna)

PostWysłany: Czw 21:38, 30 Kwi 2009 Powrót do góry

Hmm ja mechaniki przebudowywać nie chcę. Atutów ruszać też nie.
Jednak to co mówisz.. hmm... ciekawe czy zdążyłbym się zamachnąć dwuręcznym mieczem idealnie do tego wyważonym i w ogóle zanim ktoś mi wbije sztylet w bebechy. Ja muszę zrobić zamach a on tylko wyprowadzić cios. Oczywiście mówimy tu o wojownikach co nie zawahają się ani chwili i są zaprawieni w boju... Cóż podobno punkt widzenia zależy od punktu siedzenia więc prawda będzie zawsze gdzieś po środku... w tym wypadku wytyczy ja rzut kością...
Co do uwag Scarned'a to wydaje mi się ona trafna. Jutro zmienię modyfikatory w tych egzemplarzach. Dziś idę spać. Cześć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
L. de Navarro
Znawca zasad



Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Józefosław k/Piaseczna
Płeć: Gremlin (mężczyzna)

PostWysłany: Pią 3:55, 01 Maj 2009 Powrót do góry

Cytat:
Jednak to co mówisz.. hmm... ciekawe czy zdążyłbym się zamachnąć dwuręcznym mieczem idealnie do tego wyważonym i w ogóle zanim ktoś mi wbije sztylet w bebechy. Ja muszę zrobić zamach a on tylko wyprowadzić cios. Oczywiście mówimy tu o wojownikach co nie zawahają się ani chwili i są zaprawieni w boju... Cóż podobno punkt widzenia zależy od punktu siedzenia więc prawda będzie zawsze gdzieś po środku... w tym wypadku wytyczy ja rzut kością...


Zależy kiedy. Jeśli mowa o walce w zwarciu, wtedy oczywistym jest, że lekka broń zawsze będzie lepsza od tej cięższej... Natomiast w typowym pojedynku, odległość czyniona przez użytkownika wielkiego miecza spowoduje, że ten drugi ze sztyletem nie zdoła po prostu na tyle szybko sięgnąć celu... Tu mowa o rzeczywistym zasięgu broni. Sztylet, niestety, nadaje się tylko do walki w zwarciu lub skrytobójstw.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Samael
Gracz



Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 1435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Leża Wilkołaków...
Płeć: Gremlin (mężczyzna)

PostWysłany: Pią 8:02, 01 Maj 2009 Powrót do góry

Wg mnie zamienianie inicjatywy w D&D to strata czasu bo system jest dobry i idzie dobrze rozegrać walkę przy użyciu standardowych zasad. Dzielenie włosa na czworo to w tym wypadku nic tylko kwestia dyskusji i gdybania, bo nie sądzę by udało się stworzyć mechanikę odpowiadającą każdemu grającemu, czy prowadzącemu grę. No, ale spróbować zawsze można.

Co do specjalizacji, biegłości i innych takich powinny też dawać jakieś bonusy. Bo chyba szybciej zareaguje ktoś kto ma biegłość w broni, jej finezje i zogniskowanie niż ktoś kto broń trzyma pierwszy raz w dłoni... Trzeba byłoby tą kwestię również przemyśleć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie GMT
 
 
Regulamin