|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Danaet
Władca Domeny
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 3085 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pią 20:51, 21 Lis 2008 |
|
Poniższe zasady są uzupełnieniem tych z Podręcznika Gracza i są nadrzędne w stosunku do nich.
Ludzie
Ludzie to prawdziwi władcy kontynentu. Nie wszyscy są tyranami czy rasistami. Nawet na szczeblach władzy zdarzają się dobrzy ludzie. Nie każdy strażnik miejski aresztuje nie-człowieka za krzywe patrzenie.
Nie zmienia to faktu, iż ludzie są wyśmienitymi magami. Potrafią uczyć się czarów o wiele szybciej niż inne rasy. Nikt nie wie, dlaczego tak się dzieje. Może sprawia to magia Tualu, może sam Hextor, a może jakiś inny nieznany czynnik.
Klasa czarodzieja: jeśli wybierze klasę czarodzieja jako główną otrzymuje za darmo 1 premiowy atut metamagiczny (poza normalnym premiowym atutem).
Elfy
Elfy z Tualu to rasa dumna i potężna. Władają siłami natury. W lasach są niepokonanymi przeciwnikami (o czym przekonał się Generał Ovsehn podczas oblężenia Puszczy Elliannor). Jednakże ich rasa (jak większość w Tualu) chyli się ku upadkowi. Onegdaj jeszcze przed wojnami z yuan-ti i ludźmi elfy miały rozległe wpływy na wschodzie i północy kontynentu. Jednak teraz utrzymują jedynie tylko Puszczę Elliannor zwaną także ostatnim bastionem.
Ulubiona klasa: druid
Dziedzictwo lasu: każdy elf z Tualu otrzymuje premię odziedziczoną +2 do Tajników dziczy i Postępowania ze zwierzętami.
Półelfy
Te „nieszczęsne istoty” jak skłonni są ich nazywać ludzie są wynikiem związku człowieka i elfa. Na swoje nieszczęście nienawiść ludzi do mieszania „czystej” krwi z innymi rasami jest większa niż nienawiść do Ras. Półelfy rodzące się w społeczeństwie ludzi mają szansę przeżyć jedynie gdy są bękartami jakichś ludzkich szlachciców lub osób na tyle możnych aby opłacić Karmazynową Gwardię dość dobrze.
Ulubiona klasa: każda
Magiczne dziedzictwo: półelf dziedziczy talenty magiczne po swoim ludzkim rodzicu. Otrzymuje on premię odziedziczoną +1 do wszelkich ST związanych z rzucaniem czarów wtajemniczeń.
Dziedzictwo lasu: pół elf dziedziczy talenty przetrwania w lesie po swoim elfim rodzicu. Otrzymuje on premię odziedziczoną +1 do Tajników dziczy i Postępowania ze zwierzętami.
Krasnoludy
Dumne i wojownicze krasnoludy utraciły swoją niepodległość wraz z atakiem ludzi na Wrota Erith. Król w obliczu groźby zagrażającej prawie całemu narodowi poddał królestwo w ręce Generała Olsena. Od tej pory krasnoludy szukają drogi ku niepodległości w najróżniejsze sposoby. Nie ma w Tualu tak zdeterminowanych istot jak oni.
Determinacja: każdy krasnolud jest uparty jak osioł i dąży do celu z siłą rozpędzonego byka. Otrzymuje on premię rasową +1 do wszelkich rzutów obronnych.
Gnomy
To co przeżyły gnomy podczas Dni Żalu jest wielką czarną plamą w historii tego narodu. Rzezie w ich krainach doprowadziły do tego, ze poddały się one prawie bez walki. Każdy młody gnom, który osiągnie pełnoletność na mocy prawa Esterafiona musi przepracować trzy lata w najbliższej kopalni – to kara za Powstanie Nadziei z 1098 r.s.k.
Ekspert kopalniany: ponieważ każdy młody gnom przez trzy lata pracuje w kopalni otrzymuje on premię +2 do Profesja(górnik) oraz Wiedza(minerały). Ma także krasnoludzkie wyczucie kierunku w podziemiach.
Niziołki
Rasa, która najlepiej przeżyła Czas Podbojów. Jedynie nieliczne oddziały partyzantów stawiły czoła armii ludzi. Niestety z marnym skutkiem. Z tego też powodu rasa niziołków odniosła najmniejsze straty. Nie oznacza to, że niziołki są tchórzliwe. Po prostu wola poczekać na dogodniejszy czas do walki.
Cwaniactwo: niziołki są mistrzami w zmylaniu przeciwnika i kombinowaniu najróżniejszych planów. Otrzymują one premię rasową +2 do testów Blefowania i Zbierania informacji.
Półorki
Jeśli pólelfów jest znikomy procent na świecie to półorków jest jeszcze mniej. Półork urodzony w ludzkim społeczeństwie jest zabijany zaraz po narodzinach. Jeśli jednak matka zechce wychowywać swojego potomka to czeka ja śmierć wraz z nim. Ale takie przypadki jeszcze się nie zdarzyły. Natomiast półorki urodzone w plemionach orczych są uznawane za oznakę równości tych dwóch ras. W jednym z plemion orków z południa z niecierpliwością oczekuje się na narodziny półorka, który ma zjednoczyć klany i wygnać ludzi daleko za ocean.
Duma krwi: półorki obnoszą się dumą z tego, iż są dziedzicami krwi dwóch ras. Z tego też powodu otrzymują premię rasową +2 do wszelkich testów na Wolę wykonywanych aby oprzeć się wpływowi człowieka (zarówno magicznemu jak i normalnemu) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie GMT
|
|
|
|
|
|
|