FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Więzień Pustki [szablon] Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Danaet
Władca Domeny



Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 3085
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Gremlin (mężczyzna)

PostWysłany: Czw 23:11, 01 Lis 2012 Powrót do góry

Więzień Pustki

Image

Ponoć Mąciciele gdy odeszli wynieśli się w miejsce bezkształtne i mroczne gdzie nie dociera żaden promień światła, nawet z najjaśniejszego słońca. Odeszli do Pustki. Mówi się, że nawet Twórcy z Pierwszym na czele obawiają się tam zaglądać. Czasem jakiś śmiertelnik – nawet zupełnie bez powodu, gdyż zamysły Mącicieli nie da się przełożyć na nasz rozum – dostąpi wątpliwego zaszczytu spojrzenia w Pustkę. Czasem jakiś szalony mag lub inny śmiertelnik dąży świadomie do tego czynu. Jednakże nie ważne z jakiego powodu to się wydarzy jego umysł zmienia się nie do poznania. Ponoć zaszczepia się w nim mała część samej Pustki, która według niektórych bogów sama w sobie jest świadoma i starsza od Twórców czy Mącicieli...
Więzień pustki to szablon, który można nałożyć na każdą istotę posiadającą ciało fizyczne i będące humanoidem czy humanoidem-potworem (zwaną dalej stworzeniem bazowym). Istota po przemianie zyskuje miano przybysza.
Jeśli nie stwierdzono inaczej więźniowie pustki zachowują statystyki i specjalne zdolności stworzenia bazowego.

Kości wytrzymałości: Zmieniają się na k8
Szybkość: jak stworzenie bazowe, jeśli potrafiło pływać więzień pustki zachowuje tę zdolność.
KP: Aura otaczająca więźnia pustki sprawia, że uzyskuje on stałą premię +4 z odbicia.
Ataki: Więzień pustki zachowuje wszelkie ataki stworzenia bazowego.
Obrażenia: Więzień pustki nie uzyskuje żadnych nowych rodzajów obrażeń.
Specjalne ataki:
Wir Pustki – raz dziennie więzień może stworzyć wir pustki. Jest to walec o wysokości i podstawie 3m. Każdy kto znajdzie się w jego zasięgu otrzymuje 5k6 obrażeń od mrocznej energii [nie można ich wyleczyć czarami typu leczenie, tylko w naturalny sposób]. Aby uniknąć połowy obrażeń trzeba wykonać rzut obronny na Refleks o ST 15. Zabita w ten sposób osoba powstaje na nowo po k20 godzinach jako Skaza Pustki.
Spojrzenie w pustkę – raz dziennie więzień pustki może spojrzeć w najczarniejsze zakamarki pustki. Otrzymuje on wówczas od niej mroczną wizję zagłady swoich wrogów. Może wówczas przerzucić jeden dowolny rzut. Musi zaakceptować wynik drugiego rzutu nawet jeśli ten jest gorszy od poprzedniego – pustka czasem niszczy także swoje sługi.
Specjalne cechy:
Szaleństwo – szalona natura więźniów pustki sprawia, że zyskują oni całkowitą odporność na czary i ataki umysłowe.
Niepodatność - Więźniowie pustki uzyskują niepodatność na obrażenia oparte na negatywnej energii
Odporność – Więźniowie pustki uzyskują odporność 10 na ogień, zimno, kwas, dźwięk i elektryczność
Oczy pustki – w oczach więźniów zawsze widoczna jest pustka, oni sami również nie postrzegają naszego świata normalnie, dlatego są odporni na ataki wzrokowe.
Rzuty obronne: jak stworzenie bazowe
Atrybuty: Int+4, Rzt -2, Cha +2
Umiejętności: Więzień pustki zachowuje wszelkie umiejętności stworzenia bazowego
Atuty: Więzień pustki zachowuje wszelkie atuty stworzenia bazowego
Klimat/teren: Każdy region i podziemia.
Występowanie: Pojedynczo
Skala wyzwania: Jak stworzenie bazowe +2
Skarb: jak stworzenie bazowe
Charakter: zawsze chaotyczny-nie dobry
Rozwój: brak


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Danaet dnia Pią 12:39, 02 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Kwiatek
Troublemaker



Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: ODPOWIEDŹ TO... 42
Płeć: Gremlin (mężczyzna)

PostWysłany: Czw 23:58, 01 Lis 2012 Powrót do góry

Cóż więc! Jak przystało na internetowego trolla - pasożyta przybyłem do tego tematu żeby ocenić go samemu nie wkładając nic w poczet rozwijającego się cały czas świata twego bracie. No to tyle słowami wstępu.

W sumie to chciałbym nawiązać tu jakąś większą dyskusję na temat aspektów, których nie rozumiem, ale może to być po prostu moja niewiedza na temat twojego świata. Albo nie pamiętam, albo nie umieściłeś wyjaśnień takich jak choćby co to jest Skaza Pustki i takie tam. Na pewno gdybym przeczytał jeszcze raz wszystkie tematy Tu'alu wiedział bym kim są Mąciciele i takie tam. Wiem, wiem, że to wstyd, że nie znając tego pewnie nawet nie powinienem się na ten tematy wypowiadać, ale mimo wszystko zrobię to, a właściwie robię to właśnie teraz jako, że jestem wyżej wspomnianym trollem - pasożytem.
W każdym razie przejdźmy do mechaniki.
Jest to szablon. Ciężko cokolwiek zarzucić moim zdaniem szablonom bo postacie z owymi narzuconymi na siebie są zwykle niesamowicie rzadko spotykane. Jak choćby wilkołaki, czy inne, poza tym zwykle nikt nie chce sam na siebie takiego narzucać. Osz kurna zaczynam pisać od rzeczy co? No dobra zatem...

Danny napisał:
Wir Pustki – raz dziennie więzień może stworzyć wir pustki. Jest to walec o wysokości i podstawie 3m. Każdy kto znajdzie się w jego zasięgu otrzymuje 5k6 obrażeń od mrocznej energii [nie można ich wyleczyć czarami typu leczenie, tylko w naturalny sposób]. Zabita w ten sposób osoba powstaje na nowo po k20 godzinach jako Skaza Pustki.


Strasznie mi się to spodobało dla tego napisze o tym jako pierwszym. Co prawda tak jak wspominałem nie wiem czym jest Skaza Pustki, ale domyślam się, że jest to coś w rodzaju sługi, czy coś takiego. Trochę niepokoją mnie jednak dwie rzeczy. Choć 5K6 to dla prawdziwego bohatera pokroju Asha z Martwego Zła to zaledwie draśnięcie i zapewne w tej zdolności chodzi raczej o tworzenie tych całych Skaz z bogobojnych obywateli i tak dalej, to twierdze, że każdy powinien mieć prawo do rzutu obronnego. Nie będę ci tam oczywiście pisał jak masz to zmienić, ale sugerował bym na przykład RO na refleks, który mógłby zmniejszyć je o połowę, albo na przykład zadecydować, czy wir dostatecznie długo zadziałał na ciało ofiary. Jeśli nie to "mroczna" część energii nie zdążyła przeniknąć do jego ciała i są to zwykłe obrażenia. Wiesz chyba o co mi chodzi. W każdym razie jakieś RO powinno być jak dla mnie, nawet dezintegracja posiada RO Wink. No i jeszcze co się tyczy tego leczenia ran. Właściwie to logiczniejsze wydaje mi się, że rany nie goją się w sposób naturalny tylko w sposób magiczny. Wiesz, to by było bardziej upierdliwe, gdyby ktoś został raniony wirem musiał by udać się do kapłana albo by cierpiał w łóżku posiadając w sobie jakąś część pustki po kres swoich dni. Dobra znów zaczynam gadać od rzeczy.

Sądzę też, że jako szablon dodający +2 do SW Więzień Pustki powinien dostać jakieś dodatkowe umiejętności typu wiedza tajemna, czy coś. Nie napisałeś też nic na temat cech tej "podrasy" bo myślę, że śmiało można postawić ten szablon bardziej obok licza niż wilkołaka. Może miałeś to w zamyśle, ze wydaje mi się, że WP powinien być nieśmiertelny jak wampiry, albo chociaż długowieczny jak elfy. Tak jak mowie nie besztaj mnie za to bo nie pamiętam już tego świata do czego zresztą wyżej się przyznałem Razz.

Co do reszty w sumie to nie mam co się "czepiać" czy coś, choć brakuje mi opisu rytuału w jakim trzeba by wziąć udział żeby do takiej pustki zajrzeć. Liczę, że ten szablon jest dopiero początkiem wielu kolejnych ciekawych dodatków, które będziesz tu regularnie umieszczał. Może w ten sposób sam zacznę za twoim pozwoleniem oczywiście prowadzić przygody w Tu'alu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Danaet
Władca Domeny



Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 3085
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Gremlin (mężczyzna)

PostWysłany: Pią 12:38, 02 Lis 2012 Powrót do góry

Hmm.... Z tym rzutem obronnym to nie głupi pomysł - zdarzają ci się takie czasami Very Happy
Już poprawiam.

Co się zaś tyczy leczenia ran nie-magicznie tylko naturalnie to pomysł jest wzięty z Księgi Plugawego Mroku (btw jeden z lepszych dodatków do d20). Są tam rany plugawe czy coś w tym stylu i nie można ich wyleczyć magicznie tylko poprzez rekonwalescencję, cud lub życzenie - jakoś tak. Muszę jeszcze doczytać ale chyba nie wiele mijam się z prawdą.

Skazę Pustki zamieszczę niebawem - tak to jest taki lekko bezmózgi sługa, który plącze się tyłem do przodu za Więźniami Pustki. Trzeba zaznaczyć, że ograniczenia KW jeśli chodzi o kontrolowanie tych Skaz zachowują normalną dedekową mechanikę. Jeśli się nie mylę można kontrolować na raz tyle KW istot ile wynosi 2xKW kontrolującego.

SW +2 wydaje mi się całkowicie na miejscu. Ma on trochę niepodatności, niewrażliwości, kilka mocy i bonusów do cech. Jeśli zaś idzie o samą anatomię tych istot to pracuję nad tym w pocie czoła pomiędzy pracą, domem, graniem na forum i innymi rozrywkami.

Ty niedobry! Nie wiesz kim są Mąciciele!?! Toż to obraza. Odsyłam do Legendy o stworzeniu świata. (Tu'alu oczywiście a nie jakichś mitologii rzymsko-gracko-pisowskich Very Happy )

Ale cieszę się, że się podoba. Jeśli czujesz się na siłach prowadzić w Tu'alu to proszę bardzo Very Happy Ale ja sam nie znam do końca mojego świata Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kwiatek
Troublemaker



Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: ODPOWIEDŹ TO... 42
Płeć: Gremlin (mężczyzna)

PostWysłany: Pią 17:21, 02 Lis 2012 Powrót do góry

Danny napisał:
Ty niedobry! Nie wiesz kim są Mąciciele!?! Toż to obraza. Odsyłam do Legendy o stworzeniu świata. (Tu'alu oczywiście a nie jakichś mitologii rzymsko-gracko-pisowskich Very Happy )


Pewnie myślałeś, że czytając to poczuję skruchę i zacznę przepraszać. Nic takiego panie kolego. Potraktowałem to jako wyzwanie HA!. Wyzwanie to jednocześnie sprawi, że upierdliwie dodam ci trochę roboty do twojego świata. Już zacząłem studiować twój świat i zamierzam czepiać się czego popadnie i domagać się wyjaśnień, czy dopracowań.
Sam sobie dołożyłeś roboty.

!UWAGA, teraz będzie kawałek off-topic!
Dobra tak jak pisałem wyżej zacząłem już czytać opis świata, przyznam, że historia Kamiennych Wrót bardzo mi się spodobała. Zwłaszcza kiedy wyobraziłem sobie twoją Wężową Marę, której większy opis, czy historie mógł byś umieścić. Nie opisałeś też jak owe Kamienne Wrota przetrwały w świecie rządzonym przez ludzi. Przyznam szczerze, że nie wiem nawet gdzie na twojej mapie się one znajdują (cóż, dość trudno ją odczytać). W każdym razie wiem, że do świata umieściłeś też chronologie, która szczegółowo opisuje co i jak się tam działo. Jednak w całym opisie świata brakuje jakiegoś ładu przez co czyta się to dość chaotycznie. Myślę, że stworzyłeś zbyt wiele działów dla zbyt wielu tematów, które niepotrzebnie po tych działach porozrzucałeś. Pewnie z braku aktywnych użytkowników na forum nikt nie potwierdzi moich słów, ale łatwiej by się to czytało gdybyś również tematy ułożył chronologicznie tak żeby laik troll - pasożyt taki jak ja mógł wiedzieć, które tematy pierwsze należy przeczytać żeby nie było wpadki przy besztaniu reszty Smile.
!UWAGA, to już koniec off-topic!


Danny napisał:
Aby uniknąć połowy obrażeń trzeba wykonać rzut obronny na Refleks o ST 15.


Ale tutaj to się totalnie zawiodłem na twojej inwencji. Raz, że całe zdanie napisałeś tak zwięźle jakbyś chciał przez nie napisać "Masz swoje RO trollu a teraz idź sobie". Poza tym 15 to strasznie mało. Wiesz, wyobrażam sobie jak Więzień Pustki tworzy wir, który z żółwią prędkością materializuje się przed jakimś dłubiącym w nosie wieśniakiem, który czując, że coś zaczyna go swędzieć odskakuje na bok unikając połowy obrażeń. To znaczy w ST na refleks o stopniu 15 po prostu brakuje dynamiki. ST 15 bardziej mi pasuje do jakiegoś dajmy na to zionięcia ogniem, czy innych teoretycznie powolnych czynności. No ale dobra. Co do tego leczenia to musiał bym sobie przypomnieć KPM, której dawno z resztą nie czytałem.
Smutne czasy nastały, że akurat kiedy DND wypada mi z głowy zabieram się za komentowanie i ocenianie mechaniki. Cóż, taka jednak jest dziwna rola trolla hehe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Danaet
Władca Domeny



Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 3085
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Gremlin (mężczyzna)

PostWysłany: Nie 11:58, 04 Lis 2012 Powrót do góry

Troublemaker napisał:
Pewnie myślałeś, że czytając to poczuję skruchę i zacznę przepraszać. Nic takiego panie kolego. Potraktowałem to jako wyzwanie HA!. Wyzwanie to jednocześnie sprawi, że upierdliwie dodam ci trochę roboty do twojego świata. Już zacząłem studiować twój świat i zamierzam czepiać się czego popadnie i domagać się wyjaśnień, czy dopracowań.
Sam sobie dołożyłeś roboty.


I jak pisałem w innym dziale cieszę się z tego. Co dwie głowy to nie jedna. A ja już czasem nie pamiętam co chciałem osiągnąć pisząc jedno a mając w głowie planowaną kontynuację w innym miejscu.

Co do RO o ST 15, nie napisałem tego abyś się odczepił. Napisałem to tak jak przeważnie pisane jest w Księdze Potworów i pochodnych. Czy ST 15 to dużo czy mało... Hmm... zmienię to na 10+mod z Int+poziom Więźnia Pustki... pasuje? Wówczas im potężniejsza postać tym będzie rzucać potężniejsze Wiry Pustki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kwiatek
Troublemaker



Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: ODPOWIEDŹ TO... 42
Płeć: Gremlin (mężczyzna)

PostWysłany: Nie 17:58, 04 Lis 2012 Powrót do góry

No teraz dorzuciłeś ST taki jak mają czary wtajemniczeń. To dobry pomysł, dla mnie do przyjęcie. Pozostaje jeszcze tylko jedna sprawa.

Pies Przewodnik, czyli Kwiatek napisał:
Co do reszty w sumie to nie mam co się "czepiać" czy coś, choć brakuje mi opisu rytuału w jakim trzeba by wziąć udział żeby do takiej pustki zajrzeć.


Czyli jak postać gracza może zamienić się w Więźnia Pustki. Nie wiem, czy będziesz chciał opisać to w innym temacie, czy dać sobie z tym spokój pozostawiając to do powiedzmy opisowej inwencji mistrza gry na potrzeby sesji. Jak zatem ty to widzisz?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie GMT
 
 
Regulamin