Autor Wiadomość
Samael
PostWysłany: Wto 15:45, 09 Gru 2008   Temat postu:

Jak wyżej wspominałem, to szablon zapożyczony z Poltergeista (więc nie jest mojego autorstwa)... ale wracając...
Rzecz jasna rasa niczego sobie, choć nie do końca. Kwestią sporną są choćby dla mnie kwestie fabularne rasy, które odbijają swe piętno na mechanice. Otóż taka rasa, jak oczywiście można by zauważyć, nie jest zbyt przyjaźnie traktowana przez "normalne rasy"... Stąd też popieram przedmówcę jeśli chodzi o dodatkowe bonusy związane z przebieraniem czy czarostwem (smoki to oczywiście stworzenia magiczne, więc zrozumiały bonus do tejże umiejętności)... Blefowanie i owszem, podobnie jak zastraszanie i postępowanie ze zwierzętami.... ale dyplomacja? Nie sądzę... skoro inni wrogo traktują takich "odmieńców" to na pewno będzie im się ciężko dogadać z kimkolwiek kto na nich patrzy spode łba... Raczej by nie przesadzać z tymi naturalnymi premiami do umiejętności tu bym dał nawet karę (ze względu na rasę)... Co jeszcze można dodać? urozmaicił bym trochę stronę magiczną postaci smokokrwistych by nie była taka sama jak u zwykłego czarodzieja... bo przecież, smocza krew w żyłach... powinna dawać jakieś bonusy do magii. Nie?
L. de Navarro
PostWysłany: Pon 22:28, 08 Gru 2008   Temat postu:

Ciekawy moim zdaniem koncept rasy, dość uniwersalna jeśli chodzi o mainstreamowość ras (inaczej: popularność stosowania konkretnej rasy w statystyce). Ale bez perełek. Jedynie szpony i Wykrycie magii jakoś odróżniają zdecydowanie... Wink

Ale wszystko w porządku. Oceniłbym na ocenę szkolną 4+ (w skali 1-6), za estetykę, pomysł i wykonaną robotę.

W kwestii LA, a zdolności, zasugerowanej przez Kleberna, dałbym takie rozwiązanie dla "LA +1": Dałbym +2, a nie +1, przeciwko efektom zaklęć, do tego proponowałbym co najmniej +1 do jakiegoś testu społecznego (Dyplomacja, Blefowanie, Zbieranie informacji, Zastraszanie, Postępowanie ze zwierzętami, chyba najlepiej Przebieranie). Choć zasadniczo nie podane jest, jak konkretnie ludzie traktują takie dziwadła Smile Albo zamiast do jakiegoś testu społecznego (nawet do dwóch), dać premię +1 do testów... Czarostwa. Polemizowałbym z premią +2.
Scarned
PostWysłany: Nie 13:39, 02 Lis 2008   Temat postu:

juz widziałem to na poltegreist i jak nic fajnego mi się tak wydaje
Samael
PostWysłany: Sob 16:28, 18 Paź 2008   Temat postu:

Widzę, że ktoś niedoczytuje wszystkich postów, a już wyjaśniam dlaczego:

Klebern napisał:


Podaję parę przykładów z różnymi LA i byś mógł sobie porównać, i samemu wyśrodkować to, co może dawać rasa z LA +1. Lepiej by było, gdybyś dał tej rasie jedną konkretną rzecz a nie 3 badziewne.

| Grimlock z LA +2 | assimar z LA +1 | tiefling z LA +1 |


1. To nie mój pomysł tylko rasa z której korzystaliśmy z kumplami na rpgach, a to jest tylko tekst wyjaśniający co to takiego, którego autorem nie jestem (jak zaznaczyłem: ŹRÓDŁO - POLTERGEIST...)
2. Jeśli masz jakieś zastrzeżenia pisz to do nich albo do kogoś kto to wymyślił, bo autorem nie jestem, niestety i na szczęście...

Tak wiec chciałbym na przyszłość uniknąć wszelkich nieporozumień i prosze o wnikliwsze analizowanie postów... Wink

Pozdrawiam
Klebern
PostWysłany: Sob 14:55, 18 Paź 2008   Temat postu:

Dobra, chyba zarobię na tym forum na opinię malkontenta mechanicznego. Zacznijmy od tego, że pomysł fajny, choć powiela sporo wzorów od isniejących już szablonów smokopodobnych istot. Od dragonborna po półsmoka. Ale nie na pomyślę będę się koncentrował tylkona mechanice.

Ta rasa niby zasługuje na LA +1. Jest zbyt słaba na to jednocześnie. Szablon dragonborna z LA +0 daje więcej. Co to za odporność 5/- ? Moje propozycje to albo wyciąc odporności i naturalny pancerz całkowicie i zmienić to na LA +0 albo zwiększyć je do +2 i 10/- i zrobić na LA +2

Podaję parę przykładów z różnymi LA i byś mógł sobie porównać, i samemu wyśrodkować to, co może dawać rasa z LA +1. Lepiej by było, gdybyś dał tej rasie jedną konkretną rzecz a nie 3 badziewne.

| Grimlock z LA +2 | assimar z LA +1 | tiefling z LA +1 |
ShadowDragon
PostWysłany: Czw 18:49, 15 Lis 2007   Temat postu:

Właśnie o taką rasę mi chodziło. Dobra ale nie przegięta i do tego całkiem ambitna. Jednak danaet ma trochę racji. Ale tylko trochę.
Samael
PostWysłany: Wto 11:30, 13 Lis 2007   Temat postu:

Czepiać się możesz, ale jak pisałem powyżej ten temat jest w ramach wyjaśnienia. Sam bym coś nie coś tu pozmieniał, ale to tylko wytłumaczenia, a jak mówisz to zależy od gracza Wink
Danaet
PostWysłany: Pon 22:28, 12 Lis 2007   Temat postu:

Taaak teraz wszystko jasne. Trzeba było tak od razu.
Rasa miła i nie "przegięta". Myślę, że nadaje się na rasę z EPP +1. Mam tylko jedno zastrzeżenie. Język automatyczny - smoczy. A jak taki smokokrwisty nie wychowywał się u półsmoka? Napisane jest, że czasem zdarzają się smokokrwiści jako piąta woda po kisielu... No ale czepiam się, przecież to zależy od gracza prawda?
Samael
PostWysłany: Nie 19:33, 11 Lis 2007   Temat postu: Smokokrwiści

Przedstawiam oto rasę, która występuje na mojej sesji w postaci zaklinacza (choć niekoniecznie zaklinacz musi być smokokrwistym), ale oto drobne wyjaśnienie dla nieobeznanych w temacie (m. in. Wujcio Dany Wink )

A oto i ich opis (zaczerpnięty ze strony POLTERGEIST)

Image
Smokokrwiści są odległymi potomkami smoków, ludźmi, w których żyłach znajduje się domieszka smoczej krwi. Nie tak potężni jak półsmoki, posiadają z nimi pewne cechy wspólne. Rodzą się najczęściej jako dzieci półsmoków, o bardziej jeszcze rozcieńczonej krwi. Czasem zdarza się, że w zupełnie zwyczajnej rodzinie, w której nie widziano smoka od pokoleń, urodził się smokokrwisty, w którym obudziła się krew.

Często żyją oni między ludźmi, najczęściej w środowisku preferowanym przez ich smoczego przodka. Przypominają budową zwykłych ludzi, jednak ich pochodzenie zdradzają pewne cechy szczególne. Najczęściej są to kostne wyrostki na ciele (np. na łokciach, twarzy), nieduże rogi, ostre, wyraziste rysy twarzy, dziwnie ubarwiona skóra i włosy, skośne, gadzie oczy czy też kawałki skóry (np. na karku, klatce piersiowej, biodrach czy ramionach) pokryte łuską. Charakteryzuje ich orientalna uroda. Często, czując zew swej krwi, zostają zaklinaczami, doskonaląc wrodzone umiejętności magiczne.

Smokokrwiści są na tyle rzadcy, że nie tworzą własnych osad, zamieszkując w dziczy lub pośród ludźmi. Poprzez domieszkę smoczej krwi, dziedziczą częściowo charakter potężnego przodka, dlatego często mogą skłaniać się do takiego właśnie nastawienia – jednak nie jest to regułą.

Cechy rasowe
Smokokrwiści mają następujące cechy:

- Charyzma +2. Smocza krew płynąca w ich żyłach sprawia, że Smokokrwiści są niezwykle charyzmatyczni i często dość urodziwi, choć w bardzo specyficzny sposób.
- Średni: jako istoty średniego rozmiaru, Smokokrwiści nie otrzymują żadnych specjalnych premii czy kar.
- Bazowa prędkość smokokrwistych to 9 m.
- Typ: smok. Krew smoków w żyłach tej rasy jest na tyle silna, by wpłynąć na jej typ, dzięki czemu, między innymi, nie działają na nią zaklęcia wpływające tylko na humanoidy – np. Zauroczenie osoby. Z drugiej strony - mogą na nią wpływać czary i efekty skierowane przeciw smokom.
- Odporność na energię: zależnie od swego typu, Smokokrwiści posiadają odpowiednią odporność na energię, co podano w tabeli poniżej:

Typ smoka/Odporność
Biały / 5 Zimno
Czarny / 5 Kwas
Niebieski / 5 Elektryczność
Zielony / 5 Kwas
Czerwony / 5 Ogień
Miedziany / 5 Kwas
Mosiężny / 5 Ogień
Spiżowy / 5 Elektryczność
Srebrny / 5 Zimno
Złoty / 5 Ogień

- Naturalny pancerz: +1. Skóra Smokokrwistych jest twarda i miejscami pokryta łuskami, mocniejsza niż u zwykłych ludzi.
- Naturalna broń: pazury 1k4 x2 ciętych. Smokokrwiści posiadają ostre szpony, które pozwalają im boleśnie drapać.
- Niepodatność na sen i paraliż. Smokokrwiści dziedziczą część smoczych odporności.
- Widzenie w słabym świetle i Widzenie w ciemności 18 m. Wyczulony wzrok Smokokrwistych nie dorównuje temu posiadanemu przez ich przodków, ale znacznie przewyższa ludzki.
- Premia rasowa +1 przeciwko efektom zaklęć. Smocza krew w żyłach chroni przed zgubnymi efektami czarów.
- Zdolności czaropodobne: Wykrycie magii 1/dzień. Rzucane jak przez Zaklinacza o poziomie postaci.
- Automatyczne języki: Wspólny, Smoczy. Premiowe języki: dowolne (poza sekretnymi, jak druidzki)
- Ulubiona klasa: Zaklinacz.
- Modyfikacja poziomu +1: Smokokrwiści są odrobinę potężniejsi i zdobywają doświadczenie wolniej niż przedstawiciele innych ras.

To tyle odnośnie tej rasy. Piszcie co o niej sądzicie, ale nie miejcie do mnie pretęsji - nie jestem autorem tej rasy tylko wykorzystuje ją w mojej sesji - ten temat jest w ramach wyjaśnienia co to za rasa.

MIŁEGO KOMENTOWANIA Razz

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group