FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum Melina Gremlina Strona Główna
»
Dyskusje ogólne
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Samael
Wysłany: Sob 12:54, 06 Lut 2010 Temat postu:
Widzę wystosowaną aluzję do Legolasa
ale żarty na bok.
Wg mnie pech to pech i nie trzeba kulać żadnego potwierdzenia czy innych tam pierdół, a sukces, choć niesamowity, w mniejszym czy większym stopniu sukcesem pozostaje. Co do umiejek? O ile dobrze pamiętam, podczas osiedlowych sesji pech prześladował również nas i w tej gestii. Tak jak piszesz, złamany wytrych u łotra czy coś? albo zwichnięta kostka przy nieudanym skoku i 1,5m wolniej na rundę, czy zatrucie oparami ( zadające X stłuczeń, lub obrażeń) przy nieudanym teście alchemii... nie wiem... różnie można wymyślać i modyfikować w zależności od widzimisię i chorej wyobraźni Mistrza Gry
Co do modyfikatora? Tu bym się spierał, bo jeśli ktoś ma te "+100" do czegoś tam to zakrawa na Epic
więc po co są rzuty? W tedy to już raczej odpuściłbym sobie gdy czyiś modyfikator jest większy niż ST. Po co kulać? Szanse na niesamowity sukces i na niesamowitego pecha wynoszą jak wspomniałeś po 5%. 90% to poprawne wykonanie zadania, więc nie utrudniajmy sobie życia zbędnymi rzutami
Danaet
Wysłany: Sob 10:05, 06 Lut 2010 Temat postu: O pechu krótka rozprawa :)
Jako, że ostatnio miałem kilka pechowych rzutów na kostnicy, czyli tzw "1" na k20 chciałem się z wami podzielić kilkoma spostrzeżeniami na temat pechowych akcji i sytuacji.
Zacznę od pecha w walce gdyż ten interesuje wszystkich najbardziej.
Chodzi o to, że DnD jest tak skonstruowane, że nieważne czy postać ma +1 czy +100 do trafienia to ZAWSZE ma 5% szans na wyrzucenie pechowej "jedynki". Gdzieś w PG czy PMP jest napisane, że wówczas gracz rzuca na Refleks ST 15 czy coś i od tego rzutu zależy czy utrzyma broń w dłoni czy nie i takie tam bzdurki
. Jest też zasada opcjonalna aby zminimalizować pecha lub wykluczyć go całkowicie. Mianowicie przy wyrzuceniu "1" należy odjąć od Ataku postaci 10 i sprawdzić czy po uzyskaniu różnicy trafiłaby przeciwnika. Wtedy pech zamienia się po prostu w pudło.
Ja sam stosuję zasadę, że po wyrzuceniu "1" jest zagrożenie pechem [tak samo jak zagrożenie krytykiem przy wyrzuceniu "20"]. Gracz wówczas musi rzucić raz jeszcze aby "potwierdzić" pech. Jeśli rzuci mniej niż KP przeciwnika ma pecha a jeśli więcej - atak okazuje się niecelny bez większych konsekwencji.
Co do umiejętności - dziwi mnie zawsze, że w DnD nie ma czegoś takiego jak pech przy używaniu umiejek! Nie ważne czy ktoś ma 1 rangę czy 100 nigdy przy wyrzuceniu "1" nie uzyska pecha a "20" ogromnego sukcesu! Przecież dajmy na to łotrzyk, który otwiera wytrychem zamek w drzwiach. Zawsze może się pomylić lub mieć pecha i złamać wytrych lub co gorsza zablokować zamek na amen. Z drugiej strony może wręcz diablo-zręcznie i szybko wywijać wytryszkiem i otworzyć drzwi w sekundę i tak cicho, że nawet Legolas nie usłyszy go stojąc metr obok.
Co Wy sądzicie o "1" i "20" przy testowaniu umiejętności? No i czy podoba się wam w/w zasada co do potwierdzania pechowego rzutu w testach ataku?
Forum Melina Gremlina Strona Główna
»
Dyskusje ogólne
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
WAŻNE WAŻNE !!!
----------------
OGŁOSZENIA ADMINISTRACJI
REGULAMIN FORUM
O stronce
CO W KOTLE PŁYWA?
----------------
POKÓJ ZGŁOSZEŃ
Dzwon Zagłady - MG: Danaet
Colosseum
Biuro Pracy
Opowieści Wygrzebańca
Katalog Rządowy
Knajpa "U Joego"
Miasteczko Peaceville - MG: Samael
Nie do końca Martwi
Wbrew Oprawcy - D&D 3.0 - MG: Kwiatek
Linki
INSTRUKCJA
To co najważniejsze...
Wyspa Thornlor
Hala Dziewięciu Zwojów
Ziemie Eteru
Forteca Berkill
Opadający Chodnik
Organizacje
Moce
Zasady
Mity
Księga czarów
Krainy Snów
W co chcecie grać ?
Mapa kontynentu i historia
Opis Świata
Panteon
Rasy
Klasy
Potwory
Część I - Szachownica
Requiem na twoją cześć [18+]
Jedyna sesja dla Danaeta :)
Cień Śmierci
Pośrodku niczego
SYSTEM D20
----------------
Dyskusje ogólne
Galeria bohaterów
Home rules
Klątwa Samaela - MG: Samael
Klasy Podstawowe
Klasy Prestiżowe
Leże Wilkołaków
Krypta
Przygody
Rasy
Potwory
Lokacje
Szkoła grania
Świątynia
Wieża magów
Labirynt Myśli
Serce Ciemności - MG: Kwiatek
Po złoto i chwałę! - MG: Danaet
Podziemna Gorączka - MG: Danaet
Grzbiet Świata - D&D 3.0 - MG: Kwiatek
Wrota Baldura - MG: Danaet
Skowyt Duszy - MG: Danaet - POSZUKIWANY 1 GRACZ!!!
Mroczne zaułki Coltlandu - Gracz: Kwiatek, MG: Danaet
Wylęgarnia talentów
Sesje DnD
Przedmioty Magiczne
Czarna Toń
Kontrakt
ŚWIAT MROKU
----------------
Sesja "Więzy Krwi" MG:Danaet
Dyskusje
Sesje
Sesja Mag:Wstąpienie pt. "Północ" MG:Danaet
Sesja "Szmaragdowe Miasto" MG: Danaet
INNE SESJE
----------------
Zombie Land
ŚWIATY
----------------
Opis świata
Klasy
Rasy
Potwory
Bogowie
Opis
Organizacje Tual'u
Tu'al - Zniewolony Świat
Świat Immaril
Mualt
Kryształy Czasu
NASZE SPRAWY
----------------
Bohaterowie Niezależni
Nasze hobby
O'Hyde Park
Proza
GALERIA FANTASY
Kącik Kulturalny
Klub Greyraven
KRONIKI FORUMOWE
----------------
Ja, Bełkotnik - MG: Danaet
Rzeźnik ze Skullport'u - MG: Danaet
Tajemnica "Genesis"
Dom na wzgórzu - MG:Danaet
W służbie świątyni - MG: Danaet, Gracz:Kwiatek
Tajne Akta
Miłość i Honor - MG: Samael
Droga Martwych - D&D 3.5 - MG: Kwiatek
Zapomniany - D&D 3.0 - MG: Kwiatek
Śmierć w Raju - ZC - MG: Danaet, Gracz: Domin
Czarny Smok - Krainy Wschodu - Sensei: Danaet
Zemsta - D&D 3.0 - MG: Kwiatek
Wszystkie barwy Ciemności
Sesja Kwiatka
Kamienie Bruina
Tajemnica Natury Turima - MG: Samael, Gracz: Kapet
Zło i brud całego świata - MG: Danaet; Gracz: Szycha
Okruch Duszy - MG: Danaet; Gracz: Szycha
Początek
Dzieci bogów
BLOODRAIN - MG: Samael
Hala Sławy
Śmietnisko
Bezsłoneczna Cytadela - MG: Danaet
Dusza Dziczy - MG: Kwiatek
Cena Posłuszeństwa - D&D Krainy Wschodu - Sensei: Kwiatek
Krypta Trzech Królów - MG:Dan, Gracz:Kwiatek
SHOUTBOX
----------------
WSPÓŁPRACA
----------------
Zasady Współpracy
Linki
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie GMT
Regulamin