FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum Melina Gremlina Strona Główna
»
Home rules
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Samael
Wysłany: Pią 8:02, 01 Maj 2009 Temat postu:
Wg mnie zamienianie inicjatywy w D&D to strata czasu bo system jest dobry i idzie dobrze rozegrać walkę przy użyciu standardowych zasad. Dzielenie włosa na czworo to w tym wypadku nic tylko kwestia dyskusji i gdybania, bo nie sądzę by udało się stworzyć mechanikę odpowiadającą każdemu grającemu, czy prowadzącemu grę. No, ale spróbować zawsze można.
Co do specjalizacji, biegłości i innych takich powinny też dawać jakieś bonusy. Bo chyba szybciej zareaguje ktoś kto ma biegłość w broni, jej finezje i zogniskowanie niż ktoś kto broń trzyma pierwszy raz w dłoni... Trzeba byłoby tą kwestię również przemyśleć.
L. de Navarro
Wysłany: Pią 3:55, 01 Maj 2009 Temat postu:
Cytat:
Jednak to co mówisz.. hmm... ciekawe czy zdążyłbym się zamachnąć dwuręcznym mieczem idealnie do tego wyważonym i w ogóle zanim ktoś mi wbije sztylet w bebechy. Ja muszę zrobić zamach a on tylko wyprowadzić cios. Oczywiście mówimy tu o wojownikach co nie zawahają się ani chwili i są zaprawieni w boju... Cóż podobno punkt widzenia zależy od punktu siedzenia więc prawda będzie zawsze gdzieś po środku... w tym wypadku wytyczy ja rzut kością...
Zależy kiedy. Jeśli mowa o walce w zwarciu, wtedy oczywistym jest, że lekka broń zawsze będzie lepsza od tej cięższej... Natomiast w typowym pojedynku, odległość czyniona przez użytkownika wielkiego miecza spowoduje, że ten drugi ze sztyletem nie zdoła po prostu na tyle szybko sięgnąć celu... Tu mowa o rzeczywistym zasięgu broni. Sztylet, niestety, nadaje się tylko do walki w zwarciu lub skrytobójstw.
Danaet
Wysłany: Czw 21:38, 30 Kwi 2009 Temat postu:
Hmm ja mechaniki przebudowywać nie chcę. Atutów ruszać też nie.
Jednak to co mówisz.. hmm... ciekawe czy zdążyłbym się zamachnąć dwuręcznym mieczem idealnie do tego wyważonym i w ogóle zanim ktoś mi wbije sztylet w bebechy. Ja muszę zrobić zamach a on tylko wyprowadzić cios. Oczywiście mówimy tu o wojownikach co nie zawahają się ani chwili i są zaprawieni w boju... Cóż podobno punkt widzenia zależy od punktu siedzenia więc prawda będzie zawsze gdzieś po środku... w tym wypadku wytyczy ja rzut kością...
Co do uwag Scarned'a to wydaje mi się ona trafna. Jutro zmienię modyfikatory w tych egzemplarzach. Dziś idę spać. Cześć.
L. de Navarro
Wysłany: Czw 18:11, 30 Kwi 2009 Temat postu:
W sumie naszło (po krótkiej rozmowie z Klebernem) na to, że tak naprawdę każda broń czyni jakieś opóźnienie.
A taki flamberg (1,3-1,6 m lekki dwuręczny miecz), dobrze wyważony, może być szybszy w użytkowaniu oburącz niż jakiś kiepsko wyważony egzemplarz 80 centymetrowego jednoręcznego miecza (jednorącz).
Dlatego twierdzę, iż Inicjatywa powinna zależeć od stopnia wykonania broni. Np.:
Mistrzowska - +1 do Inicjatywy
Zwykła - brak modyfikacji
Kiepska* - -1 do Inicjatywy.
* - innowacja, kiepskie egzemplarze kosztują 1/3 swojej bazowej ceny, a w przypadku umagicznień, dodatkowe 1/10 mniej względem samej całkowitej ceny umagicznienia.
Bez bawienia się "w budowanie od nowa mechaniki"
A nawet mojego poprzedniego postu nie zauwazyliście, tylko plecicie bzdury o modyfikacji każdego atutu.
Scarned
Wysłany: Czw 13:38, 30 Kwi 2009 Temat postu:
a może broń miotana +2 bo przeciez rzucenie noża w stronę przeciwnika to ułamek sekundy a naciągnięcie cięciwy na łuk, wymierzenie i strzelenie to trochę dłuzej, więc może dać +0.
Danaet
Wysłany: Czw 12:36, 30 Kwi 2009 Temat postu:
Inicjatywa modyfikowana przez broń i pancerze
Postaci, które noszą pancerze lekkie nie otrzymują żadnych kar do inicjatywy. Natomiast zbroje średnie i ciężkie modyfikują inicjatywę w następujący sposób. Zbroja średnia -1 do Inicjatywy ciężka zaś -2 do inicjatywy. Jeśli postać jest niewyszkolona w noszeniu danego typu zbroi kara ta kumuluje się z -4 jakie otrzymuje postać za nieumiejętne chodzenie w pancerzu.
Używanie oręża zaś powoduje następujące modyfikacje. Każda broń, która jest rozmiaru takiego jak jej użytkownik nie wpływa na jego inicjatywę. Za każdy rozmiar różnicy postać otrzymuje odpowiednio +1 [dla broni mniejszych] lub -1 [dla broni większych]. Używanie poniższego oręża modyfikuje inicjatywę dodatkowo [kumulatywnie z modyfikatorem za rozmiar]
Sztylet +1
Maczuga -1
Włócznia/krótka włócznia +1
Oszczep +1
Dziryt +1
Tłuk +1
Kusza lekka -1
Kusza ciężka -2
Proca +1
Młot bojowy -1
Rapier +2
Trójząb +1
Bronie drzewcowe -1
Tasak, Wielki topór i Wielki Miecz -2
Łuki +1
Broń miotana +1
Na razie przychodzi mi tyle do głowy. Co o tym sądzicie?
Samael
Wysłany: Śro 17:06, 29 Kwi 2009 Temat postu:
Dochodzi do tego jeszcze specjalizacja w broni itp.... Czego zapomniałem dodać.
Co do przerabiania podręcznika, należało by wprowadzić wiele zmian i nie tylko w kilku miejscach bo podręczniki do D&D są tak skonstruowane, że jest wiele odniesień, zależności i innych połączeń mechaniki między poszczególnymi dziedzinami: Atuty, umiejętności, specjalizacje, czary, a to wszystko i tak sprowadza się do działu Walki w którym też są odniesienia do innych podręczników (PMP ect.) Tak więc jako taki okrojony szablon można byłoby stworzyć, ale po co się tym trudzić, skoro w większej mierze nie miało by to sensu, a owy temat i tak zainspirował mnie do założenia kolejnego...
Scarned
Wysłany: Śro 14:36, 29 Kwi 2009 Temat postu:
PO co przerabiać pół podręcznika, osobiście czasem robie tak żeby nadać większemu realizmowi by gracze mieli możliwość robienia tury jednocześnie tzn: Jeśli bandzior miał większą inicjatywę niż bohater ale tylko o kilka punktów i ten szarżuje na niego to pozwalam bohaterowi (jeśli ma wyciagnięty łuk) strzelić jeden raz z łuku z karą gdyż ten na niego szarżuje, ale wtedy wykorzysta swoją rundę. Tak samo z innymi gdy wojownik miał większa inicjatywę niż łotrzyk stojacy obok i znowu tylko o kilka to gdy wojownik będzie się zamachiwał do ciosu może on wykonać cios ale tracąc przy tym KP wobec atakującego wojownika, możliwosci jest sporo.
Zważywszy na to że w DnD nie wymyślono takiego czegoś jak BLOKOWANIE BRONIĄ przeciez nią też da sie odparowywać ciosy, to pozwalam graczom znowu podczas ataku wroga dodać sobie KP, wykorzystujac swą rundę by w głównej mierze obronić się bronią.
L. de Navarro
Wysłany: Śro 14:34, 29 Kwi 2009 Temat postu:
Jeśli chodzi o inną rzecz, czyli zbroję, wystarczy uwzględnić maksymalną premię ze Zręczności (ograniczoną przez pancerz) do jakichkolwiek testów. Inicjatywę też się zachaczy... Co prawda to nie spowoduje obniżenia testu inicjatywy, a raczej zdeterminuje to, że chodzący w ciężkich zbrojach nie będą mogli być zwinni nawet jeśli wszelkie nadnaturalne zdolności im na to pozwolą. Podobnie ma się rzecz z miarą udźwigu i zasadami do niego.
Natomiast co do broni... na poczekaniu dałbym:
- +1 do broni lekkich (tj. rapierów, biczy, kolczastych łańcuchów oraz każdej o jedną kategorię mniejszą niż uzytkownik
- "0" dla broni o kategorii rozmiaru użytkownika
- -1 do broni o co najmniej kategorię większą niż użytkownik
Opcjonalnie:
- -1, jeśli bron jest szczególnie powolna
- +1, jeśli broń pozwala na szczególne szybsze zastosowanie
"Opcjonalne", kumulują się z powyższymi.
Tak naprawdę nie trzeba przekopywać by mechaniki, wszystkie atuty będą działały poprawnie. Problem natomiast będzie ze zrównoważeniem w optymalizacjach. Ale myślę, że to byłyby naprawdę szczególne sytuacje, choć trzeba przemyśleć coś, co by nadrobiło względem broni cięższych te kary.
Samael
Wysłany: Śro 13:48, 29 Kwi 2009 Temat postu:
Propozucja jak najbardziej ciekawa, ale...
Jeśli stworzyć taką tabele, to musiało by to być uwzględnione przy każdej jednej broni więc trzeba by było przerobić pół podręcznika (ekwipunek i opis zasad walki)
No własnie... Zasady walki.... Czemu np.: ma być tak a nie inaczej.... skoro barbarzyńca ma topór a łotrzyk swój sztylet, ale nie zapominajmy że to jest D&D, czyli zdrów jak ryba póki PW starcza (wg mnie kompletna głupota jeśli chodzi o system D20, ale mniejsza) Nie zapominajmy, że barbarzyńca jest istotą niebotycznie silną i równie dobrze może rzucić swoim toporem jak łotr sztyletem, z drobną różnicą: łotr utnie barbarzyńcy palec, a ten urwie mu głowę....
Z resztą trzeba by było przerobić całą mechanikę odnośnie inicjatywy w walce, samą broń (określić statystyki) no i rzecz jasna atuty: Poprawiona Inicjatywa, Atuty Konnej Walki, Szybkiego Refleksu, Uników itp.... czyli jakieś 80% atutów z tego co widzę dotyczy walki - więc wszystkie mozna podpisać pod tę kategorię...
Jednym słowem, tak jak pisałem powyżej:
Pół statystyk z podręcznika trzeba byłoby przerobić na skalę procentową wtedy miało by to może jakiś sens, ale gdybać sobie możemy. Oczekuję przykładów ;> Skoro już o tym mowa, dajcie konkrety
życzę powodzenia i miłej zabawy przy przerabianiu PG tak by wszystko pasowało do kali procentowej
No ale jeśli ktoś tego dokona to w pełni zasłuży na pochwałę i moje uznanie, tak samo jak najprawdopodobniej w oczach innych userów
Danaet
Wysłany: Śro 12:56, 29 Kwi 2009 Temat postu: Broń a inicjatywa
Zastanawiałem się ostatnio nad mechanikami różnych systemów. Cóż nie da się ukryć, że system idealny i ponadczasowy nie istnieje jednak można w jedną mechanikę wrzucić "kawałek" innej.
Chodzi mi o mix DnD [d20] i zapożyczenie do niej wg mnie ciekawej sprawy z modyfikacją inicjatywy przy używaniu poszczególnych egzemplarzy broni z WarMłotka. W WFRP mamy na przykład: walczący sztyletem ma inicjatywę zwiększoną o +10% a machający bronią dwuręczną zmniejszoną o 10%. Gdyby tak stworzyć podobną tabelkę do DnD? Każdy przyzna chyba, że zamachnięcie się toporem zajmie o ten ułamek sekundy więcej niż pchnięcie sztyletem w bebechy. Co o tym sądzicie? Z jednej strony łotrowie i staliby się naprawdę szybcy [z atutami poprawionej inicjatywy] a barbarzyńcy i wojownicy ciut wolniejsi ale wówczas taktyka odgrywałaby wiesza rolę niż tylko machanie na oślep czym popadnie bo zadaje więcej kości obrażeń lub ma większy zakres krytyka. Czekam na wypowiedzi
Oczywiście w/w zasada będzie też oddziaływać na bronie strzeleckie i miotane - cóż łatwiej jest rzucić nożem niż naciągnąć nawet lekką kuszę...
Forum Melina Gremlina Strona Główna
»
Home rules
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
WAŻNE WAŻNE !!!
----------------
OGŁOSZENIA ADMINISTRACJI
REGULAMIN FORUM
O stronce
CO W KOTLE PŁYWA?
----------------
POKÓJ ZGŁOSZEŃ
Dzwon Zagłady - MG: Danaet
Colosseum
Biuro Pracy
Opowieści Wygrzebańca
Katalog Rządowy
Knajpa "U Joego"
Miasteczko Peaceville - MG: Samael
Nie do końca Martwi
Wbrew Oprawcy - D&D 3.0 - MG: Kwiatek
Linki
INSTRUKCJA
To co najważniejsze...
Wyspa Thornlor
Hala Dziewięciu Zwojów
Ziemie Eteru
Forteca Berkill
Opadający Chodnik
Organizacje
Moce
Zasady
Mity
Księga czarów
Krainy Snów
W co chcecie grać ?
Mapa kontynentu i historia
Opis Świata
Panteon
Rasy
Klasy
Potwory
Część I - Szachownica
Requiem na twoją cześć [18+]
Jedyna sesja dla Danaeta :)
Cień Śmierci
Pośrodku niczego
SYSTEM D20
----------------
Dyskusje ogólne
Galeria bohaterów
Home rules
Klątwa Samaela - MG: Samael
Klasy Podstawowe
Klasy Prestiżowe
Leże Wilkołaków
Krypta
Przygody
Rasy
Potwory
Lokacje
Szkoła grania
Świątynia
Wieża magów
Labirynt Myśli
Serce Ciemności - MG: Kwiatek
Po złoto i chwałę! - MG: Danaet
Podziemna Gorączka - MG: Danaet
Grzbiet Świata - D&D 3.0 - MG: Kwiatek
Wrota Baldura - MG: Danaet
Skowyt Duszy - MG: Danaet - POSZUKIWANY 1 GRACZ!!!
Mroczne zaułki Coltlandu - Gracz: Kwiatek, MG: Danaet
Wylęgarnia talentów
Sesje DnD
Przedmioty Magiczne
Czarna Toń
Kontrakt
ŚWIAT MROKU
----------------
Sesja "Więzy Krwi" MG:Danaet
Dyskusje
Sesje
Sesja Mag:Wstąpienie pt. "Północ" MG:Danaet
Sesja "Szmaragdowe Miasto" MG: Danaet
INNE SESJE
----------------
Zombie Land
ŚWIATY
----------------
Opis świata
Klasy
Rasy
Potwory
Bogowie
Opis
Organizacje Tual'u
Tu'al - Zniewolony Świat
Świat Immaril
Mualt
Kryształy Czasu
NASZE SPRAWY
----------------
Bohaterowie Niezależni
Nasze hobby
O'Hyde Park
Proza
GALERIA FANTASY
Kącik Kulturalny
Klub Greyraven
KRONIKI FORUMOWE
----------------
Ja, Bełkotnik - MG: Danaet
Rzeźnik ze Skullport'u - MG: Danaet
Tajemnica "Genesis"
Dom na wzgórzu - MG:Danaet
W służbie świątyni - MG: Danaet, Gracz:Kwiatek
Tajne Akta
Miłość i Honor - MG: Samael
Droga Martwych - D&D 3.5 - MG: Kwiatek
Zapomniany - D&D 3.0 - MG: Kwiatek
Śmierć w Raju - ZC - MG: Danaet, Gracz: Domin
Czarny Smok - Krainy Wschodu - Sensei: Danaet
Zemsta - D&D 3.0 - MG: Kwiatek
Wszystkie barwy Ciemności
Sesja Kwiatka
Kamienie Bruina
Tajemnica Natury Turima - MG: Samael, Gracz: Kapet
Zło i brud całego świata - MG: Danaet; Gracz: Szycha
Okruch Duszy - MG: Danaet; Gracz: Szycha
Początek
Dzieci bogów
BLOODRAIN - MG: Samael
Hala Sławy
Śmietnisko
Bezsłoneczna Cytadela - MG: Danaet
Dusza Dziczy - MG: Kwiatek
Cena Posłuszeństwa - D&D Krainy Wschodu - Sensei: Kwiatek
Krypta Trzech Królów - MG:Dan, Gracz:Kwiatek
SHOUTBOX
----------------
WSPÓŁPRACA
----------------
Zasady Współpracy
Linki
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie GMT
Regulamin