FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Panteon Księżyca Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Samael
Gracz



Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 1435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Leża Wilkołaków...
Płeć: Gremlin (mężczyzna)

PostWysłany: Śro 14:18, 23 Gru 2009 Powrót do góry

Podobnie jak w każdym świecie i w sferze wilkołaków panują różne przekonania oraz wierzenia. Jako niewolnicy księżyca wyją i oddają mu cześć. Z biegiem lat społeczność wilkołaków podzieliła się na różne kasty, które swą wzmożoną aktywność wykazywały w poszczególnych cyklach księżyca. Kultyści nadali imiona poszczególnym fazom uosabiając je z postaciami takimi jak one – wilkołakami. Przypisali im konkretne atrybuty, zwane domenami. Wierzenia i wielowiekowe praktyki sprawiły, iż wyznawcy konkretnego bóstwa czerpali moc z jego domeny. Dawała ona przewagę w walce bądź innym działaniu. Co ciekawe przeszłość odcisnęła swoje piętno na wyznawcach. Jakowo narodził się nowy panteon bogów nie mogło zabraknąć zatargów. Co oczywiste wywołały one wielkie walki i wojny między kastami społecznymi. Dwie konkretne kasy walczyły o swój symbol jakim jest księżycowa pełnia. Społeczność wyznawców dwóch bóstw różnił charakter. Jedni byli ludźmi czystego serca, chcącymi wyzbyć się swego przekleństwa i swojej natury, a w miarę możliwości wykorzystać tę klątwę do szczytnych celów. Drugi obóz stanowili ich przeciwnicy. Pyszni i pewni siebie, uznający swoją wyższość nad innymi wykorzystywali likantropię w złych celach. Uważali się za najlepszych i najdoskonalszych, to prowadziło ich do zguby lecz kult wciąż żyje. Nie mogąc dojść do porozumienia zawarli pakt, na mocy którego księżycowa pełnia stała się symbolem czystości i dobra. Ci którzy wybrali ciemniejszą stronę srebrnego globu noszą znamię księżycowej pełni przypieczętowanej wilczą łapą.
Boski panteon zasiadł na wyżynie i czczony przez swych wyznawców zsyła nań liczne łaski.

Domena: Jak każdy bóg w tym świecie, i bogowie wilkołaków posiadają swoje domeny. Nie są one jednak związane z magią i czarami, lecz z naturalnymi cechami, umiejętnościami i zdolnościami. Określają premię wyznawców do konkretnego podmiotu.
Charakter: Określa charakter bóstwa i jego wyznawców.
Cykl księżyca: Określa okres wzmożonej aktywności wyznawców, wyostrzenie ich zmysłów, zwiększenie morale oraz inne błogosławieństwa zsyłane przez patrona cyklu. Jako iż pełen księżycowy cykl trwa 28 dni, każdy z Bogów Księżycowego Panteonu jest aktywny przez trzy i pół dnia (84 godziny licząc od północy pierwszego dnia). Podczas pełni „dwóch bogów”, obie klasy wyznawców wykazują swą wzmożoną aktywność.
Klasa: Określenie klas przy bóstwie nie informuje nas o ścisłym przypisaniu danej klasy do wiary w konkretnego boga, lecz prezentuje to postacie, które najczęściej zanoszą swoje modły do owego bóstwa.

Image


REGEL - רגליים
(Łapa)
Domena: Szybkość
Charakter: Neutralny
Cykl księżyca: Nów
Bóg tropicieli i druidów. Był uosobieniem doskonałości leśnej duszy. Wierzenia podają, że był mężem Natury, a ich dzieci, to dzieci lasu. Nie obchodziły go sprawy ludzi i innych ras, lecz całą swoją uwagę i miłość skupił na żonie. Poświęcił swoje jestestwo by o nią dbać, a gdy ludzie zaczęli ją niszczyć, powołał do istnienia Świętych Strażników obdarzając ich swą mocą i przemieniając w Wilkołaki. Bronili oni natury w każdym calu, byli doskonałymi łowcami i tropicielami. Oddani Regelowi po wszystkie czasy. Jego domenom jest szybkość dlatego jego wyznawcy otrzymują premię z usprawnienia +3m do szybkości w okresie nowiu księżyca.

CHAT - חט
(Kieł)
Domena: Żądza Krwi, Wojna
Charakter: Praworządny Zły
Cykl księżyca: I Kwadra
Chat jest bogiem wojowników. Zawsze pierwszy wyrywał się do walki i sprzyjał tym, którzy szli w jego ślady. Porywczy i gwałtowny, bezlitosny bóg, lecz postępujący według własnych zasad i zasad honoru obowiązujących na polu chwały. Wielu wojowników go wyznaje i czci. Jego domenom jest Żądza Krwi i Wojna dlatego jego wyznawcy w czasie I kwadry księżyca otrzymują premię z błogosławieństwa do trafienia bronią dystansową i do walki wręcz +1.

ADAM ZE’EW - אדם-זאב
(Wilkołak)
Domena: Przemiana
Charakter: Neutralny Zły
Cykl księżyca: Księżyc Garbaty Zachodni
Bóg mnichów. Zwany Opanowanym. Jego szkoła samokontroli i doskonalenia pozwalała na zachowanie zimnej krwi w najbardziej ekstremalnych sytuacjach. Wielowiekowy trening i kształcenie wewnętrznej energii życiowej doprowadziły go do egzystencjalnej doskonałości. Jego domeną jest Przemiana, dlatego jego wyznawcy o okresie księżyca garbatego zachodniego posiadają możliwość Przemiany na Życzenia (nawet jeśli nie posiadają atutu, ani odpowiedniego poziomu by mieć go jako właściwość klasową)

TOFER - טופר
(Szpon)
Domena: Spisek
Charakter: Chaotyczny Neutralny
Cykl księżyca: Sierp Wschodni
Bóg łotrzyków. Złodziej, oszust i krętacz. Wielu łotrów czci jego osobę gdyż sprzyja on ich misjom i obdarza licznymi łaskami. Jego domeną jest Spisek dlatego jego wyznawcy otrzymują premię z usprawnienia +2 do testów Kradzieży Kieszonkowej i Blefowania w okresie sierpa wschodniego.

AJIN - עין
(Oko)
Domena: Opatrzność, Ochrona
Charakter: Praworządny Dobry
Cykl księżyca: Pełnia
Bóg paladynów. Ten, który staje po stronie słabszych. Przez swych braci nie doceniany. Uważany za słabego przez wzgląd na charakter. Jego wyznawcami najczęściej są paladyni, gdyż nie akceptują swojej klątwy i próbują się jej wyzbyć, a bardziej zrekompensować żyjąc dla innych i służąc im pomocą. Jego domenami są Opatrzność i Ochrona, dlatego jego wyznawcy otrzymują podczas pełni premię z olśnienia +2 do Zauważania i Wyczucia Pobudek.

AF - אף
(Nos)
Domena: Czujność, Spryt
Charakter: Neutralny Dobry
Cykl księżyca: Księżyc Garbaty Wschodni
Bóg bardów. Zwany przez niektórych Śpiewającym Wilkołakiem. Jego atrybutem rozpoznawczym jest melodyjny i niepodobny do żadnego skowyt, o hipnotyzującym działaniu. Nie kieruje się żadnymi zasadami, ale też nie jest zbyt porywczy. Swoje talenty wykorzystuje w celu zwodzenia kogoś, oszukiwania i wykorzystywania do własnych potrzeb, choć zawsze myśli o korzyściach dla innych. Jego domenami są Czujność i Spryt, dlatego jego wyznawcy o okresie księżyca garbatego wschodniego otrzymują premię z olśnienia +2 do Przeszukiwania, Odcyfrowywania Zapisów oraz Stosowania Magicznych Urządzeń.

OZEN - אוזניים
(Ucho)
Domena: Cierpliwość, Troska
Charakter: Chaotyczny Dobry
Cykl księżyca: Sierp Zachodni
Bóg kapłanów. Zwany Cierpliwym. Jako jedyny dobrze dogadywał się ze swym bratem – Ajn’em, lecz poróżniła ich jego porywczość. Spontaniczny i nieprzewidywalny. Jego reakcje są nagłe i gwałtowne, lecz nigdy nie posuwa się tak daleko, aby ktoś na tym ucierpiał. Jego domeny to Cierpliwość i Troska dlatego jego wyznawcy w okresie sierpa zachodniego otrzymują premię z olśnienia +2 do Nasłuchiwania i Półsłówek.

CHARTOM - חרטומים
(Szczęka)
Domena: Śmierć
Charakter: Chaotyczny Zły
Cykl księżyca: Pełnia
Bóg barbarzyńców. Ten, który zabija. Władca śmierci. Jedyne czego oczekuje od swoich wyznawców to nowe dusze, którymi się żywi. Najczęściej wyznają go źli barbarzyńcy, rządni mordu i krwi tak samo jak ich bóg. Jego domenom jest Śmierć dlatego ci, którzy mu służą otrzymują w czasie pełni premię z błogosławieństwa +1 do zadawanych obrażeń (jakichkolwiek, oprócz magicznych).

ROSZIM - ראש
(Głowa)
Domena: Sprawiedliwość
Charakter: Praworządny Neutralny
Cykl księżyca: III Kwadra
Bóg czarodziejów i zaklinaczy. Bóg który stworzył magię wilkołaków. Jego wyznawcami zawsze byli szamani, znachorzy, czarodzieje i zaklinacze. Zdarzali się również druidzi, ale były to bardzo rzadkie ewenementy. Nie obchodziły go doczesne sprawy. Zawsze stał ponad innymi jako ten rozważny, który na wszystko patrzy z dystansem i nie kieruje swoich poglądów w stronę dobra czy zła, lecz wszystko rozsądza według prawa. Zwany często Rozsądnym i Sprawiedliwym. Jego domeną jest Sprawiedliwość dlatego w okresie III kwadry księżyca jego wyznawcy otrzymują premię z olśnienia +1 do rzutów obronnych na Wolę oraz do wszystkich testów Dyplomacji.

JAK ZNAJDĘ CHWILĘ CZASU TO DOROBIĘ JESZCZE SYMBOLE KAŻDEGO Z BOGÓW PODOBNIE JAK JEST TO RPZEDSTAWIONE W PODRĘCZNIKU GRACZA


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Danaet
Władca Domeny



Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 3085
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Gremlin (mężczyzna)

PostWysłany: Nie 12:34, 03 Sty 2010 Powrót do góry

Hmm ogólnie nie mam się co przyczepiać do fabularnych kwestii Smile może poza bogiem łotrzyków, który powinien królować podczas nowiu - jakoś tak mi bardziej pasuje Razz
Co do mechaniki:

Czy istnieją kapłani tych bóstw? jeśli tak to potrzebne byłyby zwykłe domeny

Moce zsyłane przez nich nie są jakieś nadzwyczajne (bez urazy). A może zastąpić by je jakimiś nadnaturalnymi albo czaropodobnymi? Np zamiast +3 do szybkości to raz dziennie czar szybkość zamiast +1 do obrażeń raz dziennie czar bycza siła, łotrom zaś raz dziennie bonus do trafienia lub obrażeń przy ukradkowym ciosie równy jego poziomowi w klasie łotra albo coś? W ten sposób wyjdzie, że bogowie zsyłają coś konkretnego na swoich wyznawców i każda klasa w odpowiednim czasie będzie odpowiednio silniejsza. No bo co da im +2 do Nasłuchiwania gdy są atakowani przez rozwścieczonych wampirzych wrogów? Albo +3 do szybkości [szybciej uciekną Razz - sorry nie mogłem się oprzeć Very Happy]. A tak dostana 1k4+1 do Siły, albo +4 do KP i dodatkową akcję cząstkową to już coś!

Co jeszcze? Aby nie było, że maja same plusy to dałbym jeszcze taką niemoc. Gdy panuje księżyc przeciwny patronującemu danej postaci [np. dla wyznawców Regel'a podczas pełni] otrzymuje ona jeden ujemny poziom [wirtualnie oczywiście] czyli -1 do ataku, rzutów obronnych i testów umiejętności.

No ale to tylko takie moje spostrzeżenia. Nie musisz brać ich pod uwagę Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Samael
Gracz



Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 1435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Leża Wilkołaków...
Płeć: Gremlin (mężczyzna)

PostWysłany: Nie 13:27, 03 Sty 2010 Powrót do góry

No właśnie. Myślałem o tym na długo wcześniej, rzecz jasna kapłani mogą się trafić ale są niebywałym ewenementem tego świata (jeśli chodzi o Tych bogów). Domeny przypisałem bardziej przez wzgląd na brak "czarów domenowych" i chciałem by to była zwykła łaska w formie objawienia (coś co trwałoby przez cały cykl), ale jakoś ciężko mi sobie wyobrazić Wilkołaka Barbarzyńce który ma 22 siły i nagle dostaje bonus +5 i jednym strzałem obraca dom w perzynę i to na zawołanie, czyli 3x w ciągu cyklu, a tu chodzi o coś ciągłego, o boską opatrzność, coś co trwa cały cykl... Ja na to patrze bardziej fabularnie i taka mechanika mi do tego odpowiada. No a to o czym piszesz raczej mi nie pasowało i dawałem takie hm.... bardziej REALNE +. Naturalny pancerz jest w sumie i tak mocny więc po co przepakowywać te postaci? A czemu takie bonusy, pytasz?... Zanim ta zgraja wściekłych wampirów go dorwie to ich wyczuje na kilometr a np.: +2 do Nasłuchiwania czy innych takich pozwolą mu zareagować szybciej niż zwykle.... Poza tym jeśli ktoś ma bazowy ruch 9m to max biegnie 36m/rundę, a +3 (12m) to już 48m/rundę... jest różnica? No raczej tak ironicznie mógłbym powiedzieć: 12m drogą nie chodzi Very Happy Minusy? Są raczej zbędne przy takim układzie bonusów od bogów. Gdybym miał przyjąć Twoją wizję byłyby one jak najbardziej wskazane Wink
Co do kapłanów... Wyznają oni raczej zwyczajny podręcznikowy Panteon od którego czerpią swą moc... jednak Jego Wilkołaczą postacią opiekuje się Księżycowy Bóg. Czerpie więc on korzyści jak i z jednego tak i z drugiego, a jeśli jest Czystej Krwi i chce wyznawać Księżycowego boga, to... ma pecha


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie GMT
 
 
Regulamin