|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Samael
Gracz
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 1435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Leża Wilkołaków... Płeć:
|
Wysłany:
Sob 11:06, 08 Lis 2008 |
|
Ulubioną klasą wilkołaków jest wojownik. Ich żądza mordu i niesamowita siła doskonale odnajdują się w tej klasie. Są jednak i tacy spośród likantropów, którzy trenują swoje umiejętności, zgłębiając tajniki nowych technik walki, finezyjnej broni oraz ćwiczą samokontrolę i starają się panować nad swoim przekleństwem... Są to niesamowite bestie... - Księżycowi Wojownicy.
[link widoczny dla zalogowanych]
Wymagania:
Rasa: Wilkołak
Bazowy Atak +6 lub wyższy
Umiejętności: Skakanie (9 rang); Wspinaczka (9 rang); Równowaga (3 rangi); Tajniki dziczy (3 rangi)
Atuty: Oburęczność; Potężny atak; Finezja w broni (Księżycowe Ostrze); Poprawiona Inicjatywa
Umiejętności
Umiejętności klasowe:
Pływanie (S), Postępowanie ze zwierzętami (Cha), Skakanie (S), Rzemiosło (Techniki Walki) (Int), Równowaga (Zr), Wiedza (Walka)(Int), Wspinaczka (S), Zastraszanie (Cha), Zwierzęca empatia (Cha)
Punkty na umiejętności na każdym poziomie: 3 + modyfikator z Intelektu
[link widoczny dla zalogowanych]
Skowyt – Wilczy skowyt jest atakiem dźwiękowym na wroga, którego przeciwstawny rzut obronny to rzut na wytrwałość (ST= 10 + mod. z CHA wilkołaka). Niepowodzenie rzutu powoduje u podmiotu oszołomienie przez kolejną rundę. Wilkołak używający skowytu zyskuję analogiczną premię +1 do pierwszego wykonanego ataku, jako że skowyt zagrzewa go do walki niczym bojowa pieśń.
Poprawione Tropienie – Księżycowy wojownik o wiele szybciej niż inni potrafi odnaleźć trop dzięki swoim wyostrzonym zmysłom. Otrzymuje przez to premię +3 do wszystkich testów tropienia.
Rozszarpanie – Począwszy od 5 poziomu raz na dzień (potem i więcej – patrz tabela) Księżycowy wojownik może użyć atutu Rozszarpanie. Przy trafieniu krytycznym (bez broni) wilkołak może poświęcić akcję całorundową, rezygnując z obrażeń zadawanych ofierze, na rzecz próby Rozszarpania.Istnieje test przeciwstawny Rozszarpaniu którego ST=10+mod z S wilkołaka + 1/2 poziomów wilkołaka. Z rozszarpanego podmiotu nie zostaje praktycznie nic prócz plamy krwi i znikomych śladów szczątków. Wilkołak może wykorzystywać rozszarpanie tylko wobec każdej postaci która nie jest większa niż jeden rozmiar przerastający wilkołaka (zazwyczaj każda postać począwszy od Malutkich, a skończywszy na Dużych)
Zdobycz – Księżycowy wojownik walczący z przeciwnikiem może raz na miesiąc zabrać zdobycz po wygranej walce (najczęściej są to zęby z kompletuje on naszyjnik). Naszyjnik działa jak amulet dający wilkołakowi premię z morale oraz odporność na wszelki strach. Każde 10 zdobyczy znajdujących się na naszyjniku Księżycowego Wojownika daje mu analogiczną premię do testów zastraszania +2.
Pędziwiatr – Począwszy od 9 poziomu Księżycowy wojownik dzięki wytrwałym treningom i wielu życiowym przejściom posiada premię do poruszania +6m.
Berserk – Od 10 poziomu Księżycowy Wojownik może raz na dzień wpaść w piekielny szał (jak barbarzyńca). Otrzymuje przez to premię +6 do Siły i do Zręczności, ale traci na tym jego Intelekt i Roztropność (-2 do każdego). Staje się on też łatwiejszym celem (-4 do KP). Wilkołak używający atutu Berserk po walce leży nieprzytomny z wykończenia przez 1k4 godzin, w tym czasie jego siły się regenerują.
Opanowanie – Począwszy od 10 poziomu wilkołak ten może panować nad swoją likantropią. Atut potocznie zwany „Przemianą na życzenie”.
Księżycowe ostrze (nie ma nic wspólnego z elfią bronią o tej samej nazwie). Przypomina wyglądem mieszankę sejmitara i Kukri.
Obrażenia: k8; Krytyk x3; waga 3,5kg; Rodzaj - Cięte |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Samael dnia Pią 18:51, 14 Lis 2008, w całości zmieniany 5 razy
|
|
|
|
|
|
Klebern
Znawca zasad
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 73 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 11:14, 08 Lis 2008 |
|
Dwie rzeczy do poprawy:
na ogół się nie wstawia w wymaganiach poziomu w danej klasie. Proponowałbym zamiast wojownik 6 poziomu wstawić BaB +6
Dwa na pierwszym poziomie tejze klasy prestiżoerj mam juz +6 ? do ataku ? Chyba nie o to ci chodziło. Zobacz jak są napisane klasy prestiżowe. Tam zawsze się zaczyna liczenie bab od zero, albo od 1 w zależności czy ma pełny czy cząstkowy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Samael
Gracz
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 1435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Leża Wilkołaków... Płeć:
|
Wysłany:
Sob 11:22, 08 Lis 2008 |
|
Bazowa premia do ataku tej klasy prestiżowej pochodzi od wymaganego poziomu 6 klasy Wojownik który ma +6/+1 - Nie traci on swoich umiejętności z tym związanych tylko rozwija je dalej jak księżycowy wojownik. Poza tym działa to w dwie strony: Wojownik na poz. 6 może zostać Księżycowym wojownikiem, a B.A. Księżycowego Woja rozpoczyna się od 6 poziomu wojownika. Błędne koło się zamyka i jest ok.
Jak to mi ostatnio wujcio Dany powiedział: "Zasady są po to żeby je łamać", a ja nie trzymam się sztywno określonych zasad tylko tworze własne |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Klebern
Znawca zasad
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 73 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 11:44, 08 Lis 2008 |
|
Samael napisał: |
Bazowa premia do ataku tej klasy prestiżowej pochodzi od wymaganego poziomu 6 klasy Wojownik który ma +6/+1 - Nie traci on swoich umiejętności z tym związanych tylko rozwija je dalej jak księżycowy wojownik. Poza tym działa to w dwie strony: Wojownik na poz. 6 może zostać Księżycowym wojownikiem, a B.A. Księżycowego Woja rozpoczyna się od 6 poziomu wojownika. Błędne koło się zamyka i jest ok.
Jak to mi ostatnio wujcio Dany powiedział: "Zasady są po to żeby je łamać", a ja nie trzymam się sztywno określonych zasad tylko tworze własne |
No tak, TUTAJ NIC NIE JEST OKAY ! Polacem zajrzeć [link widoczny dla zalogowanych], albo [link widoczny dla zalogowanych], albo gdziekolwiek na SRD. Fakt, ze jest do 3.5, ale zasady rozpisek klas prestiżowych jest niezmienne.
Skoro łamiesz zasady, to czemu gracze mają się trzymać zasad podręcznikowych ? To na tej samej zasadzie Twoi gracze powinni sie domagać, ze na pierwszym poziomie otrzymują takie bonusy do BaB, RO jak by byli na 20. Skoro mistrz gry może to i ja mogę, a co ?
Byłem pod niemałym wrażeniem całej hierarchi, historia choć nieco sztampowa, daje pole do popisu dla bujnej wyobraźni. Troszkę kręciłem nosem na poprawki do cech ze względu na wiek wilkołaka, ale przecież są też poprawki do cech z samego bycia wilkołakiem. Bo za małe, ale mają też plus, ze nie da się zrobić jakiego mega hiper wilkołaka. Ale rozpiska mechaniczna tej klasy to dno pod względem mechaniki. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Samael
Gracz
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 1435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Leża Wilkołaków... Płeć:
|
Wysłany:
Sob 11:53, 08 Lis 2008 |
|
Hahaha - to żeśmy się uhahali no, cóż by to było gdyby nie znalazł sie ktoś od takiej krytyki. Dzięki, za to że usiłujesz doszukać się w tym błędów, ale co do tego nie masz racji. Ja łamie zasady tworzenia i nie pracuje na bazie jakichś schematów opracowanych przez autorów D&D tylko tworzę korzystając z zasad tego systemu, poza tym to moje autorskie spojrzenie na wilkołaki, a gracze mają się trzymać zasad podręcznikowych odnośnie grania, a nie tworzenia. Jak widać doskonale jest to szablon nakładany na postać ze świata D&D, ale sam w sobie do niego nie należy.
Kolejne spostrzeżenie - wilkołak nie może być mega wypasiony bo dosłownie wjeżdżałby w każdego jak w masło, a tu widać wyraźnie, że ma duże plusy i duże minusy więc równowaga postaci zostaje zachowana, a jeśli chodzi o mechanikę? Konkrety proszę... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Danaet
Władca Domeny
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 3085 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Sob 12:37, 08 Lis 2008 |
|
Hmm...
Widzę tu kawałek dobrej roboty.
Zgodzę się z Klebernem w materii tego, że tabelka jest nieczytelna dla kogoś kto przyzwyczajony jest do wizzardowskiego modelu klas prestiżowych. Może pomyśleć, że ktoś kto wstępuje na ścieżkę Księżycowego wojownika otrzymuje +6/+1 do bazowego ataku a do r.o. +5/+2/+2 !
Rozumiem, że ty Samaelu jesteś przyzwyczajony i rozumiesz o co chodzi. Jednak większość graczy w DnD nie.
Zasady można łamać i odchodzić od schematów. Jednak ty nie wyjaśniłeś czytelnikom, że klasa jest "przedłużeniem" wojownika. Jednak tu jest twój błąd. Założyłeś z góry, że każdy woj na poziomie 6 od razu weźmie ten prestiż. A gdy wejdzie nań wojownik 7? Nie każdy wojownik będzie miał: Skakanie (9 rang); Wspinaczka (9 rang); Równowaga (3 rangi); Tajniki dziczy (3 rangi)
Właśnie i tu Klebern ma rację. Powinieneś zmienić wymagania tej klasy. Wg mnie powinno być Bazowy atak +6.
Klasa jest nastawiona na walkę ale dlaczego tylko Wojownicy mogą korzystać z jej dobrodziejstw? A Tropiciele czy Barbarzyńcy? Wg mnie zmiana w wymaganiach pozwoliłaby wówczas granie Księżycowym wojownikiem także innym klasom [nawet czarującym jeśli wezmą odpowiednie atuty ]
Ale ogólnie podoba mi się pomysł na tą klasę. Jest oryginalny i już myślę kiedy na mojej sesji spotkacie wilkołaka wywijającego księżycowym ostrzem [P.S. Zaznacz. że owo ostrze nie ma nic wspólnego z elfimi magicznymi mieczami o tej samej nazwie]. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Klebern
Znawca zasad
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 73 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 12:51, 08 Lis 2008 |
|
To nawet nie jest kontynuacja woja na 6 poziomie. W wymaganiach jest jasno napisane wojownik 6 poziomu, a tu po wstąpieniu na 7 poziomom BaB mu się nagle zmienia. Na gorsze, rzuty też. Lepiej być wojem 7 poziomu niz mieć pierwszy poziom w tej klasie.
Rozumiem, że to Twoja praca, i właśnie tworzysz mega wiele własnych zasad, Wiesz co napisz może od nowa podręcznik zasad do d20. Bo ten który wykorzystuje DnD wógóle ma się do tej rozpiski jak wół do karety. Wszyscy przecież wiedzą, że w dnd kolejny atak jest z karą -5 do BaB, a tu widze takie niby coś jak +15/+14/+11/+5. Różnice pomiedzy poprawkami to -1/-3/-6 Nie wiadomo skąd.
Radzę: napisz podręcznik zasad d20 od nowa, po używając zasad d20 jakimi sie posługuje DnD to tutaj błąd pogania błąd błędem. Z całą pewnością to nie jest klasa do DnD 3.X. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Samael
Gracz
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 1435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Leża Wilkołaków... Płeć:
|
Wysłany:
Sob 12:55, 08 Lis 2008 |
|
Widzisz - to twoje zdanie - ale nie wiem po co zaczynasz swoje wielkie wywody?... nie ważne, powiedziałem, że jestem otwarty na propozycje, a nie na wymuszenie - tym nic nie osiągniesz... po to jest temat by o nim dyskutować, a nie wykrzykiwać "to ja mam racje a ty nic nie wiesz"... zresztą skończmy tę gadaninę. Dziękuje za szczerą krytykę, a jak znade czas to napisze cały podręcznik... pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Klebern
Znawca zasad
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 73 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 13:14, 08 Lis 2008 |
|
Samael napisał: |
Widzisz - to twoje zdanie - ale nie wiem po co zaczynasz swoje wielkie wywody?... nie ważne, powiedziałem, że jestem otwarty na propozycje, a nie na wymuszenie - tym nic nie osiągniesz... po to jest temat by o nim dyskutować, a nie wykrzykiwać "to ja mam racje a ty nic nie wiesz"... zresztą skończmy tę gadaninę. Dziękuje za szczerą krytykę, a jak znade czas to napisze cały podręcznik... pozdrawiam |
Wytknęłem Ci błędy, pokazałem gdzie one są, pokazałem prawidłowy zapis. To nie jest konstruktywna krytyka ? Chyba, że przez konstruktywną krytykę uznajesz przyklaskiwanie i mówienie: świetne robota ? No widzisz jakie te życie okrutne. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Samael
Gracz
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 1435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Leża Wilkołaków... Płeć:
|
Wysłany:
Sob 13:19, 08 Lis 2008 |
|
Nie mówię, że masz przeklinać albo mnie chwalić. Mów co chcesz bo to twoje zdanie i dziękuje za to że je wyrażasz wobec mojej pracy, ale to jak to piszesz na forum przybiera taki wydźwięk: "nie wiesz nic i to jest w ogóle do bani, powinno być tak jak ja mówię i koniec", a nie np.: "Klasa ta ma kilka niedociągnięć, które mógłbyś zmienić na takie..." staram się Ci po prostu powiedzieć, że wymuszasz na kimś to jak ma to być, bo wg Ciebie to co uważasz jest najtrafniejsze i tak ma być... czas nauczyć się kompromisu, a ja jestem otwarty na propozycje i jestem gotów je przyjąć, przemyśleć i wprowadzić w życie... tylko bez zbędnych emocji... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Klebern
Znawca zasad
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 73 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 13:28, 08 Lis 2008 |
|
<table border="1px"><tr align="center"><td>Poziom</td> <td>BaB</td> <td>Wytrzymałość</td> <td>Refleks</td> <td>Wola</td> <td>Specjalne</td></tr>
<tr align="center"><td>1</td> <td>+1</td> <td>+2</td> <td>+0</td> <td>+0</td> <td>Skowyt</td></tr>
<tr align="center"><td>2</td> <td>+2</td> <td>+3</td> <td>+0</td> <td>+0</td> <td>Ulepszone tropienie</td></tr>
<tr align="center"><td>3</td> <td>+3</td> <td>+3</td> <td>+1</td> <td>+1</td> <td>Poprawione trafienie krytyczne</td></tr>
<tr align="center"><td>4</td> <td>+4</td> <td>+4</td> <td>+1</td> <td>+1</td> <td>-</td> </tr>
<tr align="center"><td>5</td> <td>+5</td> <td>+4</td> <td>+1</td> <td>+1</td> <td>Rozszarpanie 1/dzień</td></tr>
<tr align="center"><td>6</td> <td>+6</td> <td>+5</td> <td>+2</td> <td>+2</td> <td>-</td></tr>
<tr align="center"><td>7</td> <td>+7</td> <td>+5</td> <td>+2</td> <td>+2</td> <td>Zdobycz, Rozszarpanie 2/dzień</td></tr>
<tr align="center"><td>8</td> <td>+8</td> <td>+6</td> <td>+2</td> <td>+2</td> <td>-</td></tr>
<tr align="center"><td>9</td> <td>+9</td> <td>+6</td> <td>+3</td> <td>+3</td> <td>Pędziwiatr (+6m), Rozszarpanie 3/dzień</td></tr>
<tr align="center"><td>10</td> <td>+10</td> <td>+7</td> <td>+3</td> <td>+3</td> <td>Berserk 1/dzień, Opanowanie</td></tr></table>
To jest rozpiska tejże klasy według zasad dnd. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Klebern dnia Sob 13:30, 08 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Samael
Gracz
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 1435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Leża Wilkołaków... Płeć:
|
Wysłany:
Sob 13:33, 08 Lis 2008 |
|
Już wykonałem takową przy pomocy PMP i wskazówek wujcia Danego wiec już wklejam zmienione... Dany - dzięki za pomoc |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Klebern
Znawca zasad
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 73 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 14:01, 08 Lis 2008 |
|
Samael napisał: |
Już wykonałem takową przy pomocy PMP i wskazówek wujcia Danego wiec już wklejam zmienione... Dany - dzięki za pomoc |
Jak pisałem ten poprzedni post jeszcze jej nie było. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Samael
Gracz
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 1435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Leża Wilkołaków... Płeć:
|
Wysłany:
Sob 14:19, 08 Lis 2008 |
|
Wiem - bo skończyłem ją przerabiać w momencie gdy otrzymałem powiadomienie o twojej odpowiedzi mam nadzieje, że teraz wszystko wygląda dobrze |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie GMT
|
|
|
|
|
|
|