|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Samael
Gracz
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 1435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Leża Wilkołaków... Płeć:
|
Wysłany:
Sob 8:51, 08 Lis 2008 |
|
<center>[link widoczny dla zalogowanych]
Obiecałem rysunki i zaczyna się to są efekty mojej nudy
</center>
Wiek
Jak w każdym społeczeństwie tak i u wilkołaków istnieje podział wiekowy. Niektóre kategorie wiekowe wiążą się również z odpowiednimi zajęciami (oraz są to klasy prestiżowe). Przedział wiekowy oraz jego nazewnictwo przedstawiono poniżej.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Rozwój
Każda postać niezależnie od rasy, lecz od klasy jaką się trudni w życiu posiada przyporządkowaną kość rozwoju. Nabycie likantropi, czy też urodzenie się z nią sprawia, że kość wytrzymałości normalnej klasy zmienia się na kość analogicznie większą co przedstawiono poniżej:
[link widoczny dla zalogowanych]
Księżycowe Znamię
Każdy jeden wilkołak nosi znamię, po którym inni mogą rozpoznać w nim likantropa. Jest to symbol księżycowy przedstawiony w pradawnym języku, którym mówił sam mityczny Lykaon, a oznacza on „Tego, którego przeklęli bogowie”. Znamię to umiejscowione jest najczęściej gdzieś po wewnętrznej stronie uda, lub pod pachą.
[link widoczny dla zalogowanych]
Czystość
Jest to cecha którą posiadają tylko ludzie, którzy narodzili się z wilkołaka (głównie Potomek, gdyż tylko Wadera ma w stadzie prawo do potomstwa, ale zdarzają się też inne przypadki nie pochodzące od samicy Alfa, taki potomek nazywany jest Bękartem). Czystość daje wilkołakowi dodatkową premię do Charyzmy +1.
Przekleństwo
Likantrop powszechnie uznawany jest za człowieka przeklętego którego bogowie skarali za życie na ziemi. Najskuteczniejszym sposobem zdjęcia klątwy z człowieka było zabicie wilkołaka, który doprowadził do przemiany. Działa to na zasadzie drabiny. Gdyby zabić starego wilkołaka, to każdy kto został ugryziony przez niego lub przez jego potomka zamienia się na powrót w człowieka (wszyscy którzy noszą znamię zabitego osobnika – łączy ich pokrewieństwo itp.).Kolejnym sposobem są egzorcyzmy które może odprawić nad wilkołakiem kapłan w czasie pełni, ale musi być to kapłan bóstwa, które wyznaje przeklęty a innym jeszcze bywały bardzo rzadko spotykane praktyki szamańskie.
Księżyc w pełni
Człowiek który jest wilkołakiem może przemienić się w wilkołaka tylko w czasie pełni księżyca, są jednak osobniki, jak chociażby Basior czy Wadera, a nawet Kieł, które potrafią kontrolować przemianę (czyli zmieniać się na życzenie). Podczas pełni wilkołaki stają się silniejsze i bardziej agresywne (+1 do atrybutów fizycznych, -1 do atrybutów umysłowych) wzrasta też potencjał seksualny – w tym okresie zazwyczaj Para Alfa stara się o swoje potomstwo.
Srebro
Srebro nie jest w stanie zabić wilkołaka, może jedynie sprawić, że zamieni się z powrotem w człowieka. Niestety celne ugodzenie wilkołaka w serce czy też uszkodzenie za jego pośrednictwem mózgu tejże istoty w bardzo wielu przypadkach doprowadzało do śmierci tych osobników (nie przez wzgląd na srebro, lecz na uszkodzenie podstawowych funktorów życiowych – serce, mózg) poza tym srebro powoduje u wilkołaków straszny ból, rany, a nawet oparzenia.
Relacje
Wiadomą sprawą jest, że wilkołaki nienawidzą wampirów jak i na odwrót. Powód jest banalny. Nieustająca walka o człowieka, który stanowi podstawę w prawidłowym życiu i funkcjonowaniu wilkołaka. Poza tym wilkołaki są neutralne i atakują tylko kiedy czują się zagrożone, ewentualne ich posunięcia mogą mieć podłoże emocjonalne jak i pod wpływem pewnych bodźców.
Organizacje
Wilkołaki podobnie jak wilki nigdy nie działają w pojedynkę. Podstawową jednostką podziału jest wataha licząca od 6-20 osobników. Nieczęsto zdarzają się grupy wykraczające poza te normę, gdyż zbyt wielka liczba osobników w stadzie prowadzi do poważnych konfliktów na tle czysto poglądowym. Ostry rygor panujący między wilkołakami nakazuje natychmiast odsunąć takiego osobnika ze stada – staje się on Omegą – czyli ostatnim, zazwyczaj nie lubianym przez inne osobniki, zawsze na końcu, dostaje same ochłapy, nie jest ze stadem, lecz podąża za nim i zdany jest na łaskę Basiora.
Naturalna nieśmiertelność
Wilkołaki - można je zabić, ale nie umrą pod wpływem mijającego czasu, wyjątkiem od tego jest efekt Głodu wilkołaka, opisany poniżej. Począwszy od zakażenia bestia drzemiąca w człowieku nieustannie się w nim rozwija. Nieśmiertelność wilkołaka sprawia, że człowiek pozostaje z takim wizerunkiem z jakim zaskoczył go krwiożerczy likantrop, ale bestia wciąż przechodzi przez kolejne etapy rozwoju, co czasem może się odbić głośnym echem w życiu przeklętego, ale odnotowane przypadki są bardzo rzadkie. Poniżej przedstawiono rozwój likantropa.
Głód
Drzemiąca w człowieku bestia pobudza w nim z czasem coraz większy głód i apetyt na mord ludzi. Aby przetrwać wilkołak potrzebuje pożywki z człowieka, która pozwala mu zachować wszystkie umiejętności i cechy jakie wyróżniają go od innych postaci. Jeżeli głód nie zostanie w porę zaspokojony (co rzadko się zdarza, gdyż bestia jaka drzemie w likantropie przy „Wilczym apetycie” – patrz niżej – przejmuje prawie całkowicie kontrolę nad postacią). Niezaspokojony głód przeradza się w głód o jeden stopień wyższy z każdym kolejnym dniem od końca planowego zaspokojenia głodu.
Przykład: Sven – wilkołak w wieku 154 lat (stopień rozwoju WILK) posiada do zaspokojenia podstawowy głód określony jako Ochota (1 ofiara na 15 dni), powstrzymywał się od jedzenia przez 15 dni. Dnia 16 Ochota przeradza się w Głód (1 ofiara na 7 dni) lecz Sven wciąż powstrzymuje się od jedzenia. Dzień 17 – Głód przeradza się w Wielki Głód i tak dalej, dopóki głód jaki jest wymagany ( w tym wypadku Wielki Głód, mimo iż podstawowym głodem Svena jest Ochota) nie zostanie zaspokojony, lub bestia już pod postacią człowieka nie umrze z wycieńczenia (patrz niżej).
Wyróżniamy pięć stopni głodu wilkołaka:
- Apetyt – jest to drobne i nieco drażniące uczucie niedoboru odpowiedniego żywienia jakie odczuwa wilkołak (test przeciwstawny na Wolę ST=20)
- Ochota – jest to kolejny stopień głodu wilkołaka, bardziej denerwujący, który jest już odczuwalny przy niezaspokojeniu (-1 do Inicjatywy; ST=25).
- Głód – jest to standardowy niedobór odpowiedniego pożywienia, w znacznym stopniu utrudniający likantropowi prawidłowe funkcjonowanie (-2 do Inicjatywy, -1 do Siły i Zręczności, -1 do Intelektu i Roztropności, +2 do Charyzmy – głodny wilkołak wywiera większy wpływ na otoczenie; ST=30)
- Wielki głód – poważna przeszkoda na drodze poprawnego funkcjonowania postaci wilkołaka (-3 Inicjatywa, -2 do Siły i Zręczności, -2 do Intelektu i Roztropności, +3 do Charyzmy, Otępienie zmysłów - utrata premii związanych ze zmysłami; ST=35)
- „Wilczy Apetyt” – Najgorszy głód jakiego doświadcza wilkołak, nie zaspokajany sprawia, iż postać traci panowanie nad sobą porzuca wszystko czym dotychczas się zajmowała i idzie zapolować. Niezaspokojony „Wilczy Apetyt” w ciągu tygodnia od planowanego zaspokojenia głodu, wykańcza maksymalnie osobę likantropa, która nie ma możliwości przemiany w postać wilkołaka i w męczarniach powoli umiera jako człowiek, dla którego jedna doba jest jak rok – utrata budowy 1k4/dzień niezaspokojonego „Wilczego Apetytu”; Inicjatywa -5, -4 do Siły i Zręczności, -3 do Intelektu i Roztropności, +5 do Charyzmy – dodatkowy bonus do zastraszania +2, Większe otępienie zmysłów – zaburzenia wzroku i równowagi ;ST=40)
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Samael dnia Nie 16:57, 25 Paź 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|
|
Danaet
Władca Domeny
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 3085 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Sob 9:05, 08 Lis 2008 |
|
Nom wsio w porządku "ale"
Zmieniłbym ST trudności na Głód. 40! Toż to epicki stopień trudności. Myślę, że 10,15,20,25 i 30 wystarczy. Zresztą zauważ, że ST 20 dla "Młodego" to jest dużo.
Podoba mi się, że wilkołaki są nieśmiertelne.
Nie napisałeś gdzie symbol wilkołacwa sie uwidacznia. Na czole, ramieniu na pupie ?
Myślę, że nie powinien być widoczny gdyż wówczas każdy by wiedział kto jest kim.
O co chodzi z cechą czystość? Jest w ogóle nie opisana! Co daje ta cecha, jakieś bonusy, kary? Nawet jeśli po prostu jest to nie ma fabularnego opisu...
No to tyle moich uwag.
Tak czy tak wilkołaki zaczynają mi sie coraz bardziej podobać w DnD |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Samael
Gracz
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 1435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Leża Wilkołaków... Płeć:
|
Wysłany:
Sob 9:11, 08 Lis 2008 |
|
Co do stopnia trudności - wiedziałem, że będą wielkie "ale" - mimo to zrobiłem tak ponieważ uważam, że głód w życiu wilkołaka jest najważniejszą potrzebą, a żeby ją pokonać musi się bardzo mocno wysilić - no ale z drugiej strony, mało który sprosta takiemu stopniowi trudności Więc za chwilę to zmienię |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie GMT
|
|
|
|
|
|
|