FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 WILKOŁAK - Szablon Klas Walczących - PROPOZYCJA Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Poll :: Czy wolicie korzystać z Szablonu Klas Walczących, jaki tu prezenruję, czy może wolicie konkretną klasę okryć ogólnym szablonem Likantropa-WILKOŁAKA, jaki prezentuję w tym dziale?

Wolę ogólny szablon nałożyć na swoją postać
0%
 0%  [ 0 ]
Wolę skorzystać z Szablonu Klas Walczących
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 0


Autor Wiadomość
Samael
Gracz



Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 1435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Leża Wilkołaków...
Płeć: Gremlin (mężczyzna)

PostWysłany: Czw 16:24, 27 Lis 2008 Powrót do góry

Stwierdziłem, że jak coś robić to do końca, więc poniższy szablon to PROPOZYCJA do zastosowania pod określone klasy. Każda opisana, może w bardzo podobnych okolicznościach, ale wyodrębnione zostały ich właściwości specjalne (przynajmniej niektórych). Ewentualne korekty będę nanosił od razu. Szykuję się również do stworzenia szablonu dla klas czarujących... nie wiem kiedy to nastąpi - o wiele trudniejsze i bardziej czasochłonne, a nie siedzę bezczynnie póki co... Tak więc proszę o komentarze, spostrzeżenia, uwagi oraz propozycje... Wink
Pozdrawiam Wink



______________________________________________________




Likantropia - to specyficzne przekleństwo, które pozwala człowiekowi przemieniać się w wilkołaka. Jak wiadomo w rasie wilkołaków, występują przedstawiciele wszelkich klas, począwszy od bezlitosnych barbarzyńców, a skończywszy na wykształconych zaklinaczach.
Poniżej przedstawiono szablon rozwoju klas walczących (barbarzyńca, łotrzyk, mnich, paladyn, tropiciel, wojownik).

Wilcze Słabości – Jest to atut określający nabycie wszystkich cech rasowych wilkołaka w tym głównie jego słabości (uczulenie na srebro i ogień).

Regeneracja – Powszechnie znaną rzeczą jest wrodzona niesamowita zdolność wilkołaków do regeneracji. We wczesnym okresie likantropii regeneracja ta tylko w niewielkim stopniu różni się od naturalnej zdolności regeneracji przeciętnego człowieka. Atut ten, to kolejna nieprzeciętna zdolność, która pozwala wilkołakowi regenerować 1 PW/godzinę.

Tajniki Dziczy – Umiejętność o takiej samej nazwie stanowi podstawę życiową każdego tropiciela. Atut Tajników dziczy współgra z tymi umiejętnościami dając im analogiczną premię do testów +2, jak i premię do wszelkich testów na tropienie +4.

Odporność na trucizny – Z chwilą gdy wilkołak osiągnie 8 poziom w rozwoju swojej klasy zyskuje wrodzoną odporność na wszelkie trucizny (jak właściwość klasowa barbarzyńcy, który na to miejsce może wybrać sobie inny atut).

Język Księżyca – Jest to specyficzny język którym posługują się jedynie przedstawiciele inteligencji wśród wilkołaków. Pozwala on bowiem na odczytywanie zwojów, inkantacji i korzystanie z innych możliwości jakie niesie ze sobą ten język Mistrzów.

Nieświadomy unik
– umiejętność dobrze znana z PG sprawia, że wilkołaka nie można zajść z flanki.


________________________________________________________________________



BARBARZYŃCA

KW: k12 +k4
Charakterystyka:

Jak wiadomo barbarzyńcy to ludzie dzicy i nie przestrzegający żadnych reguł. Czasem są honorowi, ale nigdy nie poddają się konkretnym prawom, zwyczajom czy nawet tradycjom. Niepraworządność barbarzyńcy uzupełnia jego dzikość i wyobcowanie w cywilizowanym świecie. Tak też jest z likantropami. Barbarzyńca dobrze czuje się w wilczej skórze, ale musi znosić hierarchie stada co jest głównym mankamentem w jego prawidłowym funkcjonowaniu. Niesamowita siła jaką daje mu natura, która czerpie swe źródło z „błogosławieństwa” – jak barbarzyńcy postrzegają wilkołactwo – Daje ono im niesamowitą przewagę nad innymi, pozwala na poczucie wyższości, nie tyle umysłowej i intelektualnej, co wyższość siły i ponad przeciętnej budowy. Te wyniosłości zazwyczaj prowadzą do wielu konfliktów. Najczęściej jest to walka o władze w stadzie.
Uległość księżycowi potęguje w barbarzyńcy gniew i niepokój co pozytywnie wpływa na jego szał. Od zawsze dzikości przewodził „Król Nocy”. Srebrna tarcza ujarzmia temperament i dzikość serca barbarzyńcy ukierunkowując tym samym jego poczynania na żądny krwi, mord – efekt działania krwiożerczej bestii, jaka drzemie w sercu barbarzyńcy…

Informacje o zasadach gdy:
Wilkołak szkolący się w klasie barbarzyńcy posiada biegłość we wszystkich broniach prostych i żołnierskich. Wyjątkiem od tej reguły jest Księżycowe Ostrze, będące bronią egzotyczną, a zarazem ulubioną bronią każdego wilkołaka.
Barbarzyńca który stał się wilkołakiem zachowuje swoje wszystkie właściwości klasowe, a jego rozwój jest kontynuowany od odpowiedniego poziomu jako wilkołak (tabela powyżej). Barbarzyńca stający się wilkołakiem, nie zyskuje specjalnych zdolności wilkołaka poziomów wcześniejszych, niże ten na którym się znajduje. Wyjątkiem od tej reguły są atuty: Skowyt i Wilcze Słabości.
Jako, że barbarzyńca posiada wrodzoną odporność na trucizny, po osiągnięciu 8 poziomu jako wilkołak może wybrać sobie inny atut, zamiast odporności, którą już posiada. Nieświadomy unik zyskiwany na 13 poziomie przez wilkołaka kumuluje się ze zdobytymi wcześniej umiejętnościami określającymi Nieświadomy unik. Na 10 poziomie normalny barbarzyńca otrzymuje premię przeciw pułapkom +1 za nieświadomy unik. Jeśli stanie się wilkołakiem, po osiągnięciu 13 poziomu premia ta wzrośnie do +2 przeciw pułapkom.

Umiejętności klasowe: Umiejętności klasowe Barbarzyńcy + Tajniki dziczy (Rzt).
Punkty na umiejętności: Jak dla Barbarzyńcy określone w PG (str. 24).

[link widoczny dla zalogowanych]


________________________________________________________________________


ŁOTRZYK
KW: k8
Charakterystyka:

Łotrzyk jest zwinny szybki i zazwyczaj drobny. Duże gabaryty likantropa oraz jego temperament na pewno nie ułatwiają pracy łotrowi. Nieciekawie się robi, kiedy łotr okradający jakiegoś bogatego szlachcica, miast zachować bezwzględny i niezmącony spokój, ciszę i harmonię, poczyna szaleć i wić się w konwulsjach przemiany w krwiożerczą bestię. Łotr uważa likantropię za kompletne przekleństwo przekreślające jego karierę zawodową. Lecz ma to też swoje lepsze strony, bo gdy kilku półorków zapędzi łotra w ciemną uliczkę, w noc księżycowej pełni… „Bogowie miejcie w opiece ich duszyczki” Tak też, w niektórych kręgach przestępczego świata likantropia jest uważana za przydatną cechę która ma być rzekomo nagrodą od samych bogów za zasługi dla gildii, albo niesłychane czyny, których nie powstydził by się największy bohater.

Informacje o zasadach gdy:
Wilkołak szkolący się w klasie łotra posiada biegłość we wszystkich broniach prostych i żołnierskich. Wyjątkiem od tej reguły jest Księżycowe Ostrze, będące bronią egzotyczną, a zarazem ulubioną bronią każdego wilkołaka.
Łotr który stał się wilkołakiem zachowuje swoje wszystkie właściwości klasowe, a jego rozwój jest kontynuowany od odpowiedniego poziomu jako wilkołak (tabela powyżej). Łotrzyk stający się wilkołakiem, nie zyskuje specjalnych zdolności wilkołaka poziomów wcześniejszych, niże ten na którym się znajduje. Wyjątkiem od tej reguły są atuty: Skowyt i Wilcze Słabości. Premia za Nieświadomy unik kumuluje się tak samo jak opisano to przy klasie łotra.
Ukradkowy atak – Łotrzyk stający się wilkołakiem, posiadający zdolność ukradkowego ataku, może z niej korzystać atakując bez broni. Zdolność ta rozwija się wraz ze zdobywaniem przez likantropa kolejnych poziomów. Obrażenia jakie zadaje dzięki temu to bazowy atak bez broni razy 1/4 KW jako wilkołak.
Obrażenia zadawane bez broni są opisane dla postaci Średnich. Małe postacie zadają o ½ mniej obrażeń (zamiast k8 zadają k4), a postacie Duże o ½ więcej obrażeń (zamiast k8 zadają k12). Do każdych obrażeń bez broni dodaje się połowę modyfikatora z Siły.

Umiejętności klasowe: Umiejętności klasowe Łotrzyka + Tajniki dziczy (Rzt).
Punkty na umiejętności: Jak dla Łotra określone w PG (str. 40).

[link widoczny dla zalogowanych]

* Ukradkowy atak podany w tabeli wyżej jest przedstawiony dla likantropa w ludzkiej skórze, pod postacią Wilkołaka oblicza się to z podanego wyżej schematu. Jak mniemam wzbudzi to kontrowersje, ale nie mam siły tego tłumaczyć... Razz

________________________________________________________________________



MNICH
KW: k10
Charakterystyka:

Likantropia dla mnicha stanowi wielkie wyzwanie. Jak wiadomo istoty dążące do samodoskonalenia to doskonały przykład mnisich obyczajów. Na drodze kontemplacji i ścieżki prawdy może wystąpić problem jakim jest wilkołactwo. Stanowi to wzmożenie pracy nad sobą mnicha, który w spokoju i opanowaniu, przy wielkim zacięciu i determinacji osiąga harmonię z naturą bestii szybciej niż inni. Czasem jednak powodem, dla którego osoba wybiera ścieżkę samodoskonalenia jest Likantropia nabyta wcześniej lub wrodzona. Takie osoby od początku mają okazję doskonalić wszystkie swoje walory, i te dobre… i te złe. Każda chwila w życiu mnicha-likantropa to nieustanna walka o władzę i kontrolę nad ciałem i umysłem. Zachowanie czystości ducha i jedności ciała w harmonii z naturą to główny cel za jaki stawia sobie mnich-wilkołak w czasie swych kontemplacyjnych nauk i medytacji.

Informacje o zasadach gdy:
Wilkołak szkolący się na mnicha posiada biegłość we wszystkich broniach prostych. Wyjątkiem od tej reguły jest Księżycowe Ostrze, będące bronią egzotyczną, a zarazem ulubioną bronią każdego wilkołaka.
Mnich który stał się wilkołakiem zachowuje swoje wszystkie właściwości klasowe, a jego rozwój jest kontynuowany od odpowiedniego poziomu jako wilkołak (tabela powyżej). Mnich stający się wilkołakiem, nie zyskuje specjalnych zdolności wilkołaka poziomów wcześniejszych, niże ten na którym się znajduje. Wyjątkiem od tej reguły są atuty: Skowyt i Wilcze Słabości.
Premia do ataku bez broni mnicha jest taka sama jak do ataku bronią
Umiejętności klasowe: Umiejętności klasowe Mnicha + Tajniki dziczy (Rzt).
Punkty na umiejętności: Jak dla Mnicha określone w PG (str. 42).

[link widoczny dla zalogowanych]


________________________________________________________________________



PALADYN
KW: k12
Charakterystyka:

Paladyni mają podobne podejście do likantropi jak mnisi. Jest to niesamowita klątwa która spoczęła na nich jako skaranie niebios. Problem jest tym poważniejszy, że niekontrolowane wybuchy agresji, bestii jaka drzemie w osobie paladyna, może doprowadzić do jego upadku w tej klasie postaci. Upadli paladyni są bardzo źli, ale brakuje im wiele do ideału praworządnego rycerza bogów. Niepowstrzymane ataki kończą się zazwyczaj krwawym finałem z udziałem ofiar, ale pochodzi to tylko z okrutnej natury wilkołaka. Bogowie są bardzo wyrozumiali w kwestii likantropi swojego rycerza, toteż nie mogą zdjąć z niego klątwy starają się mu dopomagać w walce z tym licznymi błogosławieństwami i łaskami jakie nań zsyłają. By paladyn stracił swoje właściwości klasowe i został upadłym paladynem, musi się wielce namęczyć by poważnie rozgniewać tym bogów, gdyż pod postacią bestii nie jest w stanie nad sobą zapanować tak jak mnich.
Jeśli paladyn nie chce wyzbyć się przekleństwa bogowie nie zsyłają na niego swych wspomożycielskich łask, a nadto nakładają na niego klątwy i przekleństwa utrudniające poprawne funkcjonowanie jak i normalne życie. Paladyn może na jeden sposób wyzbyć się przekleństwa. Musi wypełnić „Rytuał Zrzucania Brzemienia” i przetrwać go żywym.

Informacje o zasadach gdy:
Wilkołak szkolący się w klasie paladyna posiada biegłość we wszystkich broniach prostych i żołnierskich. Wyjątkiem od tej reguły jest Księżycowe Ostrze, będące bronią egzotyczną, a zarazem ulubioną bronią każdego wilkołaka.
„Rytuał Zrzucania Brzemienia” – Paladyn który jest likantropom musi w dniu upamiętniającym jego przyjście na świat dobyć srebrnych kajdanów. Błogosławiąc im w imię swego boga sktopić okowy swą krwią, a przy następnej pełni przykuć się nagim do słupa, tak. By światło księżyca zewsząd nań padało. W takiej sytuacji winien się modlić do boga o przebaczenie za swe czyny i błogosławieństwo zdejmujące zeń klątwę. Co godzinę przez całą noc (pełne 8 godzin) paladyn wykonuje test na Wole o ST = 10 + 1 / na każde 2 poziomy postaci . Udany rzut prowokuje test na Wytrwałość o ST = 15 + mod. z Budowy paladyna jako wilkołaka. Niepowodzenie testy na Wolę powoduje boską karę (2k6 +1/poziom paladyna obrażeń). Test wykonuje się co godzinę, aż do uzyskania żądanego rezultatu. Udane przetrwanie nocy zdejmuję klątwę z paladyna. Jeśli zaś ten stracił przytomność podczas rytuału (PW zeszło poniżej 0) może spróbować ponownie za rok, powtarzając całą procedurę. Jeśli obrażenia są tak duże, iż paladyn miałby umrzeć z tego powodu (PW miałoby zejść poniżej -9) Otrzymuje on obrażenia dopełniające jego życie do -1 (okaleczony – nieprzytomny, ustabilizowany) i traci on k8 punktów atrybutu na czas k8 godzin. Atrybut określa się na podstawie testu k6:

Wynik testu / Atrybut
1/ Siła
2/ Zręczność
3/ Budowa
4/ Intelekt
5/ Roztropność
6/ Charyzma


Paladyn który stał się wilkołakiem zachowuje swoje wszystkie właściwości klasowe, a jego rozwój jest kontynuowany od odpowiedniego poziomu jako wilkołak (tabela powyżej). Paladyn stający się wilkołakiem, nie zyskuje specjalnych zdolności wilkołaka poziomów wcześniejszych, niże ten na którym się znajduje. Wyjątkiem od tej reguły są atuty: Skowyt i Wilcze Słabości.
Kolumna opisująca czary przedstawia magiczny rozwój paladyna.

Umiejętności klasowe: Umiejętności klasowe Paladyna + Tajniki dziczy (Rzt).
Punkty na umiejętności: Jak dla Paladyna określone w PG (str. 45).

[link widoczny dla zalogowanych]


________________________________________________________________________


TROPICIEL
KW: k12
Charakterystyka:

Tropiciel różni się od barbarzyńcy tylko jednym. Większym opanowaniem kierowanym roztropnym pomyślunkiem. Tropiciel jako mieszkaniec lasu obejmuje swą opieką wszystko co w nim żyję, tak jak druid, lecz stanowi jego silną rękę gdy druidzi starują poczynaniami wszystkich „leśnych funkcji życiowych”. Likantropia tropicieli dodaje im poczucia komfortu, pewności siebie i sprawia wrażenie, że tropiciel zawsze cząstkę domu ma przy sobie… a raczej w sobie, w postaci nieokiełznanej dzikiej bestii, żądnej krwi i mordu. Nie ma to jednak znacznego wpływu na walory tropiciela.

Informacje o zasadach gdy:
Wilkołak szkolący się w klasie tropiciela posiada biegłość we wszystkich broniach prostych i żołnierskich. Wyjątkiem od tej reguły jest Księżycowe Ostrze, będące bronią egzotyczną, a zarazem ulubioną bronią każdego wilkołaka.
Tropiciel który stał się wilkołakiem zachowuje swoje wszystkie właściwości klasowe, a jego rozwój jest kontynuowany od odpowiedniego poziomu jako wilkołak (tabela powyżej). Tropiciel stający się wilkołakiem, nie zyskuje specjalnych zdolności wilkołaka poziomów wcześniejszych, niże ten na którym się znajduje. Wyjątkiem od tej reguły są atuty: Skowyt i Wilcze Słabości.
Ulubiony wróg, na poziomie pierwszym jest już określony. Jeśli tropiciel nie jest likantropom od pierwszego poziomu to jako premiowego „ulubionego wroga” otrzymuje WAMPIRA, przez wzgląd na rasę likantropa, którym się właśnie stał.
Kolumna opisująca czary przedstawia magiczny rozwój tropiciela.

Umiejętności klasowe: Umiejętności klasowe Tropiciela + Tajniki dziczy (Rzt).
Punkty na umiejętności: Jak dla Tropiciela określone w PG (str. 48 ).

[link widoczny dla zalogowanych]


________________________________________________________________________


WOJOWNIK
KW: k12
Charakterystyka:

Ulubioną klasą wilkołaków jest wojownik. Są to narwane bestie, które wciąż szukają nowych doświadczeń by na tym skorzystać. Walkę mają we krwi, a wrodzona brutalność nadaje im wyjątkowego charakteru. W odróżnieniu od barbarzyńców są bardziej pokorni i skłonni do życia w stadzie. Nie prowokują zbędnych sporów, nie walczą o władzę jeśli im na tym tak nie zależy. Często doszukując się pozytywnych cech w swojej likantropii, wojownicy - wilkołacy trudnią się w zawodach wymagających siły i wytrwałości, jak np.: ochroniarz.

Informacje o zasadach gdy:
Wilkołak szkolący się w klasie wojownika posiada biegłość we wszystkich broniach prostych i żołnierskich. Wyjątkiem od tej reguły jest Księżycowe Ostrze, będące bronią egzotyczną, a zarazem ulubioną bronią każdego wilkołaka.
Wojownik który stał się wilkołakiem zachowuje swoje wszystkie właściwości klasowe, a jego rozwój jest kontynuowany od odpowiedniego poziomu jako wilkołak (tabela powyżej). Wojownik stający się wilkołakiem, nie zyskuje specjalnych zdolności wilkołaka poziomów wcześniejszych, niże ten na którym się znajduje. Wyjątkiem od tej reguły są atuty: Skowyt i Wilcze Słabości.

Umiejętności klasowe: Umiejętności klasowe Wojownika + Tajniki dziczy (Rzt).
Punkty na umiejętności: Jak dla Wojownika określone w PG (str. 51).

[link widoczny dla zalogowanych]

________________________________________________________________________





Poprawiłem, ogólny zarys klas oraz dodałem odniesienie do fabularnej części odgrywania i dążeń postaci. Jak mniemam wiele jeszcze wzbudzi tu kontrowersji kilka szczegółów, ale nie korzystałem z żadnych podręczników tylko z głowy podczas poprawek, a jako, że jestem po Sylwestrze, to głowa swoje waży Razz... Ekhem.. no ale mam nadzieje, że teraz wygląda lepiej. Aby nie było wątpliwości, poddaję tą propozycję waszej ostrej krytyce (a wiem, że będziecie mieli duuuużo do powiedzenia - Tak Dany, zwłaszcza do Ciebie te słowa Razz).

Spostrzeżenia jakie mogą się nasuwać są proste. Czy wolimy na klasę postaci nałożyć ogólny szablon likantropa jakim jest prezentowany przeze mnie WILKOŁAK, czy może wolicie skorzystać z prezentowanych w tym temacie szablonów dla konkretnych klas.

P.S.
Jeśli wyniki ankiety wskażą, iż więcej głosów padnie na opcję nr 2, postaram się w krótkim czasie dodać SZABLON DLA POSTACI CZARUJĄCYCH


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Samael dnia Czw 19:01, 01 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Danaet
Władca Domeny



Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 3085
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Gremlin (mężczyzna)

PostWysłany: Nie 9:44, 30 Lis 2008 Powrót do góry

Hmm... powiem tak: po co to wszystko? Skoro w innym temacie opisujesz rozwój wilkołaka w zależności od wieku. Większość tych atutów otrzymuje się wraz z wiekiem albo po prostu z tytułu likantropi lub po prostu można je sobie wziąć jako atut premiowy. Po drugie jak rozumiem stając się wilkołakiem nie rozwijamy już dalej swojej klasy tylko jej wilkołaczy "odpowiednik". Widzisz w tym sens? Szufladkujesz wtedy wszystkie opisane tu klasy w jedną. A przecież wilkołak-wojownik będzie się różnił od wilkołaka-mnicha czy barbarzyńcy. To właśnie jest urok DnD - każdy jest inny. Nawet jak spotka sie dwóch wojowników to nie są oni identyczni. A teraz spójrz. Mnich 1 poziomu i barbarzyńca 1 poziomu zostali przemienieni. Od 2 poziomu nie różnią się już niczym... poza tym, że barbarzyńca wpada w szał a mnich potrafi walczyć bez broni...

No ale jak już się wysiliłeś to mam kilka ale...

1. Łotr i mnich posiadają inny bazowy atak niż reszta klas. A według tego otrzymują +1/poziom a nie normalne swoje B.A. Nie pasują oni do tego "szablonu"
2.
Samael napisał:
Kolumna opisująca czary przedstawia magiczny rozwój paladyna. Czary paladyna ze względu na wilkołactwo są ograniczone tylko do 4 poziomu.

Smile Paladyn nawet nie będący wilkołakiem może rzucać max czary 4-poziomowe. Likantropia nie ma tu nic do rzeczy.

3.
Samael napisał:
Obrażenia zadawane bez broni są opisane dla postaci Średnich. Małe postacie zadają o ½ mniej obrażeń (zamiast k8 zadają k4), a postacie Duże o ½ więcej obrażeń (zamiast k8 zadają k12). Do każdych obrażeń bez broni dodaje się połowę modyfikatora z Siły.


To nie działa tak. W podręcznikach do DnD są odpowiednie tabelki, które zwiększają lub zmniejszają rodzaj kości o jeden rozmiar. I tak k4-->k6, k6-->k8, k8-->k10, k10-->k12, k12-->2k6 itd itd. Nie mnożymy kości np 1k4-->k8. Popraw to.

4. Kości barbarzyńcy-wilkołaka to już czyste przegięcie. Użyj w/w zasady zwiększania stopnia kostek albo daj spokój ze zwiększaniem KW wilkołaków. I tak mają duże bonusy do BD i inne fajne rzeczy. Rozumiem, że martwi cię, że barbarzyńcy mogą być poszkodowani. Ale zauważ, że nawet jak barbarzyńca staje się nieumarłym to traci na KW. No bo najwięcej zyskują klasy czarujące na tym [k4 zamieniają na k12]. Jednak po to są różne cudowne umiejętności i właściwości w szablonach aby nie ingerować w KW. W każdym szablonie, w którym następuje zwiększenie KW o jedną kategorię jasno jest napisane, że do max k12.

Tak, tak wiem, że zasady są po to aby je łamać ale w granicach rozsądku. D20 to sprytnie napisany system i bardzo go poprawiać nie trzeba [no panowie z WoTC myślą inaczej, ale mniejsza....]. Ty tutaj widzę napisałeś D20 trochę od nowa. Nie obraź się ale proponuję abyś zapoznał się z tabelami 3-1 w PG oraz z zasadami wieloklasowości i nakładania szablonów.
Nie mówię, że cała praca na marne ale powyższe zasady mogą zachwiać równowagą. A przeginanie wilkołaków tylko dlatego, że je lubisz jest trochę nie na miejscu. No tyle. Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Samael
Gracz



Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 1435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Leża Wilkołaków...
Płeć: Gremlin (mężczyzna)

PostWysłany: Nie 10:25, 30 Lis 2008 Powrót do góry

Wiedziałem, że będziesz miał wielkie ale do powyższego... ale jak sam wspomniałeś forum jest po to by dyskutować...
Wiem, że to co zrobiłem to tylko SZKIC W POWIJAKACH.... bo tak na prawdę, zacząłem to robić już kiedyś i postanowiłem to wstawić na forum... teraz wiem jak powinno to wyglądać i odpowiednio to zmodyfikuje... Myślę, że lepiej będzie jeśli wykonam coś pokroju klas podstawowych Kleba w dziale Klasy Podstawowe... Tzn. Każda klasa odrębnie opisana, każda klasa własna tabelka...
Co do uwag zgadzam się i uznaje swoje błędy w niedociągnięciach... ale jak pisałem wyżej wielkie powijaki tego szablonu trzeba jeszcze bardzo oszlifować, by stało się dobre do grania....
Fakt faktem lubię wilkołaki i to baaaaardzo Wink ale nie zmienia to mojego podejścia do mechaniki gry... jak każda klasa mają swoje plusy i minusy... jak z podań, legend, opowiadań etc... wiadomo, że wilkołaki to wynaturzenia o niesamowitych właściwościach, które można zabić tylko w określony sposób, w określonych okolicznościach (spalenie, srebrne ostrza-kule... itd)... no ale, na świecie nie ma rzeczy doskonałych, no nie... Wink
Pozdrawiam... i w wolnej chwili zabieram się do pracy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Danaet
Władca Domeny



Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 3085
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Gremlin (mężczyzna)

PostWysłany: Nie 12:56, 30 Lis 2008 Powrót do góry

Hmm... według mnie zostaw mechanikę w spokoju. Na daną klasę nakładamy szablon i starczy. Po co komplikować graczom i MP życie kolejnymi tabelkami?

Moim zdaniem powinieneś opisać raczej fabularne podejście klas do stania się wilkołakiem [czy tam innym likantropem]. Np czy taki Paladyn nie zechce zdjąć z siebie jarzma klątwy? Czy barbarzyńcy spodoba się, że choć stał się potężniejszy to wszedł pod władzę księżyca? Czy praworządnemu mnichowi spodoba się, iż nie do końca kontroluje siebie i jest podatny na dzikie szały? Moim zdaniem powinieneś się zająć tym. No ale twoja wola.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Samael
Gracz



Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 1435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Leża Wilkołaków...
Płeć: Gremlin (mężczyzna)

PostWysłany: Nie 13:05, 30 Lis 2008 Powrót do góry

No tak - dobrze by było opisać fabularne podejście danej klasy do swego przekleństwa, ale jak wspomniałeś wcześniej (odnośnie tabelki) czemu każdy ma mieć takie same umiejętności specjalne? Np.: Paladyn i Barbarzyńca na równym stołku? Chyba byłoby coś nie tak...
Strona fabularna jest ważna... poza tym tabelka ta przedstawia bardziej klasę wojownika (ulubioną klasę wilkołaków)... ale jej elementy znajdą się przy innych, a te z kolei zastaną wzbogacone o nieco zmodyfikowane właściwości klasowe na bazie PG... rzecz jasna dla każdej klasy z osobna...
Jak wspominałem... znajdę chwilę czasu to przysiądę nad tym dokładniej, a wtedy zobaczycie efekty pracy Wink Wink
Pozdrawiam Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie GMT
 
 
Regulamin