FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Protoklasta Xaturena (D&D 3.0) Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
L. de Navarro
Znawca zasad



Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Józefosław k/Piaseczna
Płeć: Gremlin (mężczyzna)

PostWysłany: Czw 1:51, 29 Sty 2009 Powrót do góry

Niżej przedstawiam ostatnią klasę prestiżową dla rasy [link widoczny dla zalogowanych], mojego wykonania rasy autorskiej, w systemie D&D 3.0. Mam nadzieję sam, że na razie wyczerpałem limit swoich pomysłów... Wink

Protoklasta Xaturena [3.0]

Geneza:Społeczeństwo Amoltarwenów nie uznawało, z racji rozumu i lokalizacji, żadnego z bóstw. Z tego powodu druidzi, poza tropicielami, byli jedynymi przedstawicielami "objawionej" strony świata, czerpiąc jednak swe moce wprost z natury, źródeł animistycznych, podejrzewając obecność tzw. Xaturena, który miał być przynajmniej Opiekunem rasy nielotów.
Pewni druidzi zaczęli zbierać informacje ze ksiąg, analizować otaczającą ich naturę z innej strony. Przekazując w gronie wtajemniczonych oraz z pokolenia na pokolenie, w pewnym momencie doszli do wniosku, że tak zwana "inna siła", prawdopodobnie pochodząca od jakiejś boskiej istoty istnieje. Kształcili się w kontrolowaniu jej, aż w końcu rozwinęli ją na tyle, by przewyższyć innych druidów w zakresie posiadania zdolności. Na cześć swojego Opiekuna, nazwali się Protoklastami Xaturena.

Opis klasy: Protoklaści Xaturena to najczęściej druidzi (choć także inni przedstawiciele klas magii wtajemniczeń lub objawień), którzy zaciekawieni wpółmitologiczną kwestią istnienia Opiekuna, zeszli nieco ze ścieżki natury, w celu poszerzenia swoich możliwości, nie odchodząc jednakże od swoich druidyjskich korzeni. Często zastępują brak kapłanów w społeczeństwie Amoltarwenów, choć ich moc kapłańska nie jest zbyt potężna. Za swój symbol wzięli obraz pingwina z rozpostartymi, orlimi skrzydłami. Taki widnieje na ich amuletach. Inną, widoczniejszą cechą charakterystyczną dla tej klasy, są poroża jelenia (lub wycinek kręgu piersiowego wieloryba, na terenach polarnych), emanujące niebieskawo-zieloną barwą...
Kość wytrzymałości: k8

Wymagania:
Rasa: Amoltarwen (dowolny)
Charakter: Jak u Druida
Czary: Zdolność rzucania 4-poziomowych czarów magii objawień lub wtajemniczeń.
Atuty: Przenikanie czaru, Zogniskowanie umiejętności (wiedza (natura)), Zogniskowanie umiejętności (wiedza (tajemna))
Umiejętności:
Wiedza (natura): 6 rang
Wiedza (tajemna): 6 rang
Czarostwo: 12 rang

Umiejętności klasowe:
Alchemia (Int), Czarostwo (Int), Dyplomacja (Cha), Koncentracja (Bd), Leczenie (Rzt), Nasłuchiwanie (Rzt), Postępowanie ze zwierzętami (Cha), Profesja (Rzt), Tajniki dziczy (Rzt), Wiedza (tajemna) (Int), Wiedza (natura) (Int), Zastraszanie (Cha), Zauważanie (Rzt)
Punkty umiejętności na poziom: 4 + modyfikator z Intelektu

A niżej tabelka: <table>
<th>Poziom</th><th>Atak</th><th>Wytrw</th><th>Ref</th><th>Wola</th><th>Specjalne</th><th>Poziom rzucającego magii objawień</th>
<tr><td>1</td><td>+0</td><td>+0</td><td>+0</td><td>+2</td><td>Czary kapłańskie, Objawienie Xaturena (+2), Metaporoże</td></tr>
<tr><td>2</td><td>+1</td><td>+0</td><td>+0</td><td>+3</td><td>Odpędzanie nieumarłych (1/dziennie)</td><td>+1</td></tr>
<tr><td>3</td><td>+2</td><td>+1</td><td>+1</td><td>+3</td><td>Potworny kształt ([link widoczny dla zalogowanych]) - 1/dziennie</td></tr>
<tr><td>4</td><td>+2</td><td>+1</td><td>+1</td><td>+4</td><td>Odpędzanie nieumarłych (2/dziennie), Czar naturalny</td><td>+1</td></tr>
<tr><td>5</td><td>+3</td><td>+1</td><td>+1</td><td>+4</td><td>Objawienie Xaturena (+4)</td></tr>
<tr><td>6</td><td>+4</td><td>+2</td><td>+2</td><td>+5</td><td>Potworny kształt ([link widoczny dla zalogowanych]) - 2 dziennie </td><td>+1</td></tr>
<tr><td>7</td><td>+5</td><td>+2</td><td>+2</td><td>+5</td><td>-</td></tr>
<tr><td>8</td><td>+6</td><td>+2</td><td>+3</td><td>+6</td><td>Odpędzanie nieumarłych (3/dziennie)</td><td>+1</td></tr>
<tr><td>9</td><td>+6</td><td>+3</td><td>+3</td><td>+6</td><td>Objawienie Xaturena (+6)</td></tr>
<tr><td>10</td><td>+7</td><td>+3</td><td>+3</td><td>+7</td><td>Potężniejsze metaporoże</td><td>+1</td></tr>
</table>

Właściwości klasowe:

Biegłość w broni i pancerzu: Protoklasta Xaturena nie zyskuje żadnych biegłości w broni czy w zbroi czy tarczy.

Czary na dzień: postać może dalej rozwijać się (jak opisano w tabeli), pod względem rzucania czarów uzyskiwanych od poprzedniej klasy. Nie zyskuje przy tym specjalnych zdolności poprzedniej klasy, poza czarami i ilością czarów oraz poziomem czarującego wedle poziomów poprzedniej klasy czarującej i kolejnych efektywnych poziomów. W przypadku, gdy postać ma więcej niż jedną klasę umożliwiającą stosowanie czarów, postać raz wybiera definitywnie tylko jedną z nich.

Czary kapłańskie:
Protoklasta ma możliwość rzucania czarów Kapłana z poziomem czarujacego równym poziomowi Protoklasty + poziomy czarującego. Stosuje przy tym liczbę czarów na dzień równą: (czary Kapłana - 2) dla poziomu czarującego wybranej klasy + poziomy Protoklasty. Np.: postać Druid 9/Protoklasta Xaturena może rzucić tyle czarów Kapłana: 4/3/2/2/1/1. Nie uwzględniamy czarów domenowych. Owe czary na dzień wybieramy z puli czarów Kapłana, którą dostaje Protoklasta w liczbie 3 czarów zapamiętanych w każdym poziomie czarów, w jakiej może się posługiwać magią klasy Kapłana. (na 5. poziomie wzrasta ta liczba do 5, a na 9. poziomie - do 7). Nie zyskuje przy tym możliwości spontanicznego rzucania czarów leczenia.


Objawienie Xaturena: Protoklasta Xaturena uzyskuje premię do Tajników dziczy, Wiedzy (tajemnej) i Wiedzy (natura). Kolejne premie nie kumulują się.
Na 1. poziomie: +2
Na 5. poziomie: +4
Na 9. poziomie: +6

Metaporoże: Poroże jelenia lub kręgu piersiowego wieloryba, naturalnego pochodzenia lub wytworzone za pomocą czarów typu Kształtowanie może przysłużyć Protoklaście Xaturena do wzmocnienia jego możliwości. Dzięki niemu, zakładając je opaską na głowę, może zyskać jedną ze zdolności:
- +2 do testów na Wytrwałość, Refleks lub Wolę
- Wezwanie nautralnego towarzysza III 1/dziennie
- 0. poziomowe czary z listy Druida i Czarodzieja/Zaklinacza (6 do wyboru, po 3 z Druida i Czarodzieja/Zaklinacza) 1 + mod. z Rzt, Int lub Cha/dzień (łącznie; nie osobno)
Każdą podaną wyżej zdolność traktujemy jako niezależną (niezależnie od tego, czy są w tej samej linijce tekstu, czy nie) od pozostałych. W przypadku zniszczenia metaporoża, Protoklasta może wykonać następne dopiero po okresie 1 roku.
Aby metaporoże zadziałało, Protoklasta musi je założyć na głowę. Jest ono aktywne tylko dla stwórcy.
Aby stworzyć metaporoże, potrzeba poroża lub kręgu piersiowego wieloryba (odpowiednio przyciętego, na tyle, by postać była w stanie dźwigać go na głowie). Następnie, przymocowane do solidnej, niemetalowej, opaski na głowę, musi być umagicznione przez Protoklastę w procesie trwającym 3 dni (w każdym dniu musi zdać wszystkie testy: Wiedzy (tajemnej), Wiedzy (nautra), Czarostwo; o ST równym 20, osobno każdego dnia). W tym czasie nie wolno Protoklaście wykonywać wszelkich męczących czynności ani przemieszczać się na odległość większą od poroża większą niż 15 m. W tym czasie, poroże musi niezmiennie stać nieruszane w jednym miejscu. W wyniku porażki jakiegokolwiek testu, umagicznianie trzeba zacząć od nowa. Zdolności są wybierane na początku procesu, a potem nie mogą zostać zmienione.

Odpędzanie nieumarłych: Od 2. poziomu, Protoklasta Xaturena może odpędzić/skarcić nieumarłych podobnie jak Kapłan, z tym, że dla niego poziom odpędzającego jest równy sumie poziomów maga i Protoklasty (odjąc -2)
Kumuluje się z innymi zdolnościami, umożliwiającymi odpędzanie nieumarłych. Protoklasta może to uczynić raz dziennie (od 4. poziomu - 2 razy; od 7. poziomu - 3 razy)

Potworny kształt: Od 3. poziomu, Protoklasta Xaturena może przemienić się w formę podanego w tabelce stworzenia, przy normalnych zasadach zmiany kształtów. Od 6. poziomu, zyskuje dodatkowe stworzenie i możliwość 2 razy dziennie. Kumuluje się ze zdolnością Zwierzęcy kształt w sprawie dziennej możliwości użycia mocy.
Nie można przeobrazić się owe stworzenia, w wersji posiadającej więcej KW niż postać z klasą Protoklasty Xaturena.

Czar naturalny: Na 4. poziomie, Protoklasta Xaturena zyskuje ten atut, bez względu na to, czy spełnia wymagania odnośnie tego atutu.

Potężniejsze metaporoże: Na 10. poziomie, Protoklasta Xaturena zyskuje do wyboru dodatkową zdolność z Metaporoża do dyspozycji, a ponadto zyskuje jedną z następujących (jeśli posiada i założył poroże):
- +2 do wszystkich rzutów obronnych
- Wezwanie naturalnego towarzysza VII 1/dzień
- +2 do poziomu odpędzającego nieumarłych
- +2 do efektywnego poziomu czarujacego magii Kapłana dla Protoklasty Xaturena (bez zyskiwania dodatkowych czarów dziennie)

~~~~~~~~

A i jeszcze kilka ostatnich słów: MG zezwalając na tą klasę, musi wziąć pod uwagę to, że brak jest Paladynów i Kapłanów w krainach Amoltarwenów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie GMT
 
 
Regulamin