L. de Navarro
Znawca zasad
Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 155 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Józefosław k/Piaseczna Płeć:
|
Wysłany:
Czw 0:39, 29 Sty 2009 |
|
Niżej przedstawiam pierwszą klasę prestiżową dla rasy [link widoczny dla zalogowanych], mojego wykonania rasy autorskiej, w systemie D&D 3.0.
Gwardzista Białego Pióra [3.0]
Geneza:Kiedy zaczęły rozwijać się większe osady oraz pierwsze miasta Amoltarwenów, ciągłe napady arktycznych, tundrzystych i tajdżastych potworów i ras wymogły potrzebę stworzenia formacji, której za zadanie byłoby ochrona osiedli, jak i w razie potrzeby tępienie obozów czy siedlisk bardziej niebezpiecznych potencjalnych napastników. W miarę upływu lat i rozwoju państwowości, struktury obronne miast przekształciły się w państwową strukturę zwaną Gwardią Białego Pióra, której sztandarem jest białe pióro amoltarwenie na czarnym tle.
Opis klasy: Gwardziści Białego Pióra to obecnie Amoltarweni specjalnie wyszkoleni do walki z każdą agresją, która nawiedzi krainę amoltarweńską, w obronie, a w razie potrzeby także poprzez ofensywę. Obecnie stanowią trzon armii krain Amoltarwenów, uzupełniany o dodatkowe formacje, w tym czysto zaciężne. Ich celem jest zarówno porządek i ochrona miast, jak i troska o rozwój krainy, dla której służą. Nie jest nim każdy strażnik napotkany w miastach - tylko najlepsi z nich zostają Białopierzastymi (jak potocznie się zwie członków legendarnej formacji), a droga jest w zasadzie zamknięta tylko dla "nie-Amoltarwenów" z racji ostrożności. Zazwyczaj tą profesję obierają ci, którzy zostali zaakceptowani do sześciotygodniowego przeszkolenia - najczęściej są to wojownicy, choć tropiciele też są mile widziani. Czasem, bardziej okrzesani barbarzyńcy, czy paladyni wychowani poza krainami amoltarweńskimi, decydują się na kandydowanie do najsłynniejszej formacji Amoltarwenów.
Kość wytrzymałości: k10
Wymagania:
Rasa: Amoltarwen (dowolny)
Charakter: Dowolny nie-zły i nie-chaotyczny
Bazowa premia do ataku: +7
Atuty: Zogniskowanie broni (dowolna z listy: halabarda, długi miecz, wielki miecz, miecz półtoraręczny, glewia, gizarma, długa włócznia lub runka), Potężny Atak, Rozszczepienie, Wyspecjalizowanie, Czujność
Umiejętności:
Dyplomacja: ranga 4
Wyczucie pobudek: ranga 5
Nasłuchiwanie: ranga 5
Zauważanie: ranga 5
Ekwipunek: Amoltarweńska zbroja (średnia lub ciężka)
Dodatkowe: Akceptacja kandydata przez co najmniej jednego dowódcę Gwardii Białego Pióra oraz spędzenie 6 tygodni (42 dni) na przeszkolenie w specjalnym obozie treningowym Białopierzastych.
Umiejętności klasowe:
Czytanie z warg (Int), Dyplomacja (Cha), Leczenie (Rzt), Nasłuchiwanie (Rzt), Pływanie (S), Przeszukiwanie (Int), Rzemiosło (dowolne) (Int), Skakanie (S), Stosowanie liny (Zr), Upadanie (Zr), Wspinaczka (S), Wyczucie pobudek (Rzt), Wyzwalanie się (Zr), Zauważanie (Rzt), Zbieranie informacji (Cha).
Punkty umiejętności na poziom: 4 + modyfikator z Intelektu
A niżej tabelka:<table>
<th>Poziom</th><th>Atak</th><th>Wytrw</th><th>Ref</th><th>Wola</th><th>Specjalne</th>
<tr><td>1</td><td>+1</td><td>+2</td><td>0</td><td>+2</td><td>Atak przeciwko szarży +2, Drzewce śmierci</td></tr>
<tr><td>2</td><td>+2</td><td>+3</td><td>0</td><td>+3</td><td>Potężne rozszczepienie</td></tr>
<tr><td>3</td><td>+3</td><td>+3</td><td>+1</td><td>+3</td><td>Atak przeciwko szarży +4</td></tr>
<tr><td>4</td><td>+4</td><td>+4</td><td>+1</td><td>+4</td><td>Inteligentna obrona</td></tr>
<tr><td>5</td><td>+5</td><td>+4</td><td>+1</td><td>+4</td><td>Atak przeciwko szarży +6</td></tr>
<tr><td>6</td><td>+6</td><td>+5</td><td>+2</td><td>+5</td><td>Szybkie wyciąganie broni</td></tr>
<tr><td>7</td><td>+7</td><td>+5</td><td>+2</td><td>+5</td><td>Atak przeciwko szarży +8</td></tr>
<tr><td>8</td><td>+8</td><td>+6</td><td>+2</td><td>+6</td><td>Bojowe wyspecjalizowanie</td></tr>
<tr><td>9</td><td>+9</td><td>+6</td><td>+3</td><td>+6</td><td>Atak przeciwko szarży +10</td></tr>
<tr><td>10</td><td>+10</td><td>+7</td><td>+3</td><td>+7</td><td>Poprawione rozbrajanie, Pilnowanie strefy</td></tr>
</table>
Właściwości klasowe:
Biegłość w broni i pancerzu: Gwardzista Białego Pióra jest biegły we wszystkich broniach prostych i żołnierskich oraz tarczach i wszystkich odmianach pancerzy.
Atak przeciwko szarży: Gwardzista Białego Pióra otrzymuje premię do wszelkich ataków (w tym okazyjnych) i testów zwarcia w przypadku, gdy zostaje zaatakowany przez szarżę (także kawaleryjską), lub byczą szarżę, kiedy przyjął postawę defensywną (tryb walki defensywnej). Ma prawo do wykonania ataków okazyjnych nawet wtedy, kiedy specjalna zdolność/atut przeciwnika uniemożliwiłby mu to (tyczy się to wszystkich atutów wynotowanych w Adnotacjach). Tyczy się także ataków z powietrza.
Premia: +2 (+1 dla testów zwarcia) na 1. poziomie, +2 (+1 do testów zwarcia) co kolejne 2 poziomy.
Drzewce śmierci: Gwardzista Białego Pióra w walce bronią drzewcową oburącz otrzymuje podwojony, a nie 1,5-krotny modyfikator z Siły do obrażeń.
Potężne rozszczepienie: Począwszy od 2. poziomu, Gwardzista Białego Pióra może wykonać między atakami 1,5 metrowy krok, gdy wykorzystuje atut Rozszczepienie lub Wielkie Rozszczepienie. Bohater może wykonać tylko jeden 1,5 metrowy krok w rundzie i tylko jeśli w cześniej w danej rundzie się nie poruszył i nie wykonał takiego kroku.
Inteligentna obrona: Począwszy od 4. poziomu, Gwardzista Białego Pióra dodaje połowę modyfikatora Intelektu (jeśli dodatni) do swojej premii unikowej do KP (kumuluje się z premią ze Zręczności), bez względu na to, czy nosi zbroję lub nie. Tak samo, jak wszelkie inne premie unikowe, premia z połowy modyfikatora z Intelektu również nie jest uwzględniana, kiedy postać jest nieprzygotowana.
Szybkie wyciąganie broni: Począwszy od 6. poziomu, Gwardzista Białego Pióra zyskuje atut Szybkie wyciąganie broni, jeśli wcześniej nie posiadał takiego atutu.
Bojowe wyspecjalizowanie: Począwszy od 8. poziomu, działa jak Wyspecjalizowanie, z tym, że otrzymywana premia do KP jest 2 razy większa niż wartość bezwzględna traconej premii do ataku.
Poprawione rozbrajanie: Począwszy od 10. poziomu, Gwardzista Białego Pióra otrzymuje atut Poprawione rozbrajanie, jeśli wcześniej nie posiadał takiego atutu.
Pilnowanie strefy: Gwardzista Białego Pióra otrzymuje premię +4 to testów ataku i obrażeń dla wszelkich ataków okazyjnych, kiedy przeciwnik przekracza jego strefę kontroli. Kumuluje się wraz z Atak przeciwko szarży: w odpowiednich przypadkach, nawet, kiedy przeciwnik posiada atut/zdolność specjalną, która Białopierzastemu uniemożliwiłaby atak okazyjny (tyczy się to wszystkich atutów wynotowanych w Adnotacjach). Także dotyczy ataków z powietrza.
Jest to moja pierwsza utworzona klasa prestiżowa. Nie posiada jakichś oryginalnych specjalnych zdolności, ale mam nadzieję, że wypadnie przyzwoicie.
A niżej, charakterystyka zbroi amoltarweńskich:
Ogólny opis: Amoltarweńscy mistrzowie kuźni w miarę rozwoju znaczenia jednostek Gwardzista Białego Pióra, jak wzrostu ich obowiązków, zaczęli tworzyć zbroje, umożliwiające pełniejszą swobodę ruchu; ich konstrukcja polegała na zaawansowanych, jednocześnie drobnych, usprawnieniach zawiasów, ułożenia do ciała itp. . W ciągu ostatnich lat, same zbroje udostępnili do sprzedaży także innym rasom w swoich miastach, jednakże technika konstrukcji nadal została wśród kowali Amoltarwenów.
Modyfikator ceny: bazowa x4 (nie licząc ceny za przystosowanie do ciała danej istoty)
Modyfikator wagi: -
Dodatkowe cechy: Każdą zbroję tego typu można nosić pod kamizelą/skórzaną tuniką, bryczesami/spodniami, rękawicami, butami, bez żadnych niedogodności.
Modyfikacje pancerzy:
Skórznia z płytkami metalowymi (zamiast Ćwiekowanej skóry): Premia do KP: +3, Maks. premia ze Zręczności: +6, Kara do testów: 0
Koszulka kolcza: Premia do KP: +4, Maks. premia ze Zręczności: +5, Kara do testów: -1
Zbroja kolczo-płytowa (zamiast Kolczugi): Premia do KP: +5, Maks. premia ze Zręczności: +4, Kara do testów: -2
Napierśnik: Premia do KP: +5, Maks. premia ze Zręczności: +4, Kara do testów: -1
Zbroja kryta: Premia do KP: +6, Maks. premia ze Zręczności: +4, Kara do testów: -3
Zbroja półpłytowa: Premia do KP: +7, Maks. premia ze Zręczności: +3, Kara do testów: -4
Pełna zbroja płytowa: Premia do KP: +8, Maks. premia ze Zręczności: +3, Kara do testów: -3 |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez L. de Navarro dnia Nie 12:36, 01 Lut 2009, w całości zmieniany 3 razy
|
|