FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Arktyczny Mistrz Lodu (D&D 3.0) Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
L. de Navarro
Znawca zasad



Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Józefosław k/Piaseczna
Płeć: Gremlin (mężczyzna)

PostWysłany: Czw 1:20, 29 Sty 2009 Powrót do góry

Chcę wam przedstawić moją drugą klasę prestiżową (i pierwszą posługującą się na dobre magią), Arktycznego Mistrza Lodu. Przystosowany jest do rasy [link widoczny dla zalogowanych], mojego autorstwa.

Arktyczny Mistrz Lodu

Geneza: W odmętach upiornie zimnego umysłu maga, smaganego przez arktyczny, suchy wiatr, nie dającego spokoju włosom i łuskowatym piórom Amoltarwena, musiała się zrodzić idea potężnej magii lodu... Któregoś dnia kilkanaście wieków temu, pewien czarodziej amoltarweni postanowił rozwinąć swą zdolność czarowania o dodatkową, potężną moc lodu, jego ojczystej domeny. Przekazał tę wiedzę swoim najbardziej zaufanym uczniom, a ci, postąpili podobnie, jak ich mistrz... Dając w ten sposób słynnych na Polarze i Wybrzeżach Tajgi specjalistów magii zimna.

Opis: Arktyczny Mistrz Lodu to mag mrozu, specjalizujący się w domenie zaklęć zimna. Jego moce są skupione wobec uzyskaniu dodatkowych możliwości, przemianie efektów obrażeń innych czarów na spowodowane przez mróz, jak i przystosowaniu obronnym do samego lodu. Nie dążą do szczególnego szanowania siebie przez inne istoty - wolą w razie czego własnoręcznie okazać swoją pozycję. Niewielu jest zdolnych opanować te umiejętności, a jeżeli zdołają je w pełni opanować - są w stanie oddziaływać na wszystko magią lodu. Najczęściej w ich szeregach spotyka się czarodziei, choć zaklinacze też nie stronią od lodowato zimnej gałęzi magii. Czasem bardowie są zainteresowani kilkoma przydatnymi zdolnościami związanymi z zimnem.
Kość wytrzymałości: k4

Wymagania:
Rasa: Amoltarwen (dowolny)
Atuty: Maksymalizacja czaru, Wzmocnienie czaru
Umiejętności:
Wiedza (tajemna): ranga 12
Czarostwo: ranga 12
Czary: Zdolność rzucania 4-poziomowych czarów magii wtajemniczeń.
Dodatkowe: Akceptacja nauki przez jednego ze specjalistów Arktycznych Mistrzów Lodu

Umiejętności klasowe:
Alchemia (Int), Czarostwo (Int), Koncentracja (Bd), Profesja (Rzt), Rzemiosło (Int), Tajniki dziczy (Rzt), Wiedza (wszystkie kategorie, ujmowane oddzielnie) (Int).
Punkty umiejętności na poziom: 2 + mod. z Int

A niżej tabelka: <table>
<th>Poziom</th><th>Atak</th><th>Wytrw</th><th>Ref</th><th>Wola</th><th>Czary na dzień/Znane czary, Specjalne</th>
<tr><td>1</td><td>0</td><td>0</td><td>0</td><td>+2</td><td>poziom obecnej klasy magii wtajemniczeń +1, Dotyk mrozu (1/dziennie)</td></tr>
<tr><td>2</td><td>+1</td><td>0</td><td>0</td><td>+3</td><td>-, Zamrożenie istoty (do o 1. kat mniejszej) 1/dziennie<td></tr>
<tr><td>3</td><td>+1</td><td>+1</td><td>+1</td><td>+3</td><td>poziom obecnej klasy magii wtajemniczeń +1, Odporność na mróz</td></tr>
<tr><td>4</td><td>+2</td><td>+1</td><td>+1</td><td>+4</td><td>-, Zamrożenie istoty (do tej samej kat. wielkości) 2/dziennie</td></tr>
<tr><td>5</td><td>+2</td><td>+1</td><td>+1</td><td>+4</td><td>poziom obecnej klasy magii wtajemniczeń +1, Dotyk mrozu (2/dziennie)</td></tr>
<tr><td>6</td><td>+3</td><td>+2</td><td>+2</td><td>+5</td><td>-, Zmrożenie czaru (1/dziennie)</td></tr>
<tr><td>7</td><td>+3</td><td>+2</td><td>+2</td><td>+5</td><td>poziom obecnej klasy magii wtajemniczeń +1, Skuteczniejsza odporność na mróz</td></tr>
<tr><td>8</td><td>+4</td><td>+2</td><td>+2</td><td>+6</td><td>-, Zmrożenie czaru (2/dziennie)</td></tr>
<tr><td>9</td><td>+4</td><td>+3</td><td>+3</td><td>+6</td><td>poziom obecnej klasy magii wtajemniczeń +1, Dotyk mrozu (3/dziennie), Zamrożenie istoty (do o 1 kat. większej) 3/dziennie</td></tr>
<tr><td>10</td><td>+5</td><td>+3</td><td>+3</td><td>+7</td><td>-, Zmrożenie czaru (3/dziennie), Doskonalsza odporność na mróz</td></tr>
</table>

Właściwości klasowe:
Biegłość w broni i pancerzu: Arktyczny Mistrz Lodu jest biegły w posługiwaniu się pałką, sztyletem, lekką i ciężką kuszą oraz drągiem. Nie posiada natomiast biegłości w jakimkolwiek pancerzu czy tarczy.
Czary na dzień/Znane czary: Osiągając nowy poziom w tej klasie prestiżowej, Arktyczny Mistrz Lodu zyskuje nowe czary na dzień (i znane czary, jeśli dotyczy) tak, jakby awansowała na kolejny poziom klasy pozwalającej rzucać czary, do której należała zanim zdecydowała się na klase prestiżową. Nie otrzymuje jednak żadnych innych korzyści wynikających z awansu w tej klasie (premiowych atutów metamagicznych badź tworzenia przedmiotu), z wyjątkiem zwiększenia się efektywnego poziomu czarującego.
Jeśli postać, zanim została Arktycznym Mistrz Lodu, miała więcej niż jedną klasę zapewniającą dostęp do czarów 4. poziomu, gracz musi wybrać, do której będzie dodawać poziom Arktycznego Mistrza Lodu na potrzeby obliczania czarów na dzień i znanych zaklęć.
Dotyk mrozu: Arktyczny Mistrz Lodu może wykonać atak dotykowy w celu zadania 1k6/na 2 poziomy Arktycznego Mistrza Lodu obrażeń od zimna (nie umożliwiającego żadnego rzutu obronnego). Na 1. poziomie może użyć tej zdolności raz dziennie, co cztery poziomy - o jeden więcej kolejno (na 5. poziomie dwa razy, na 9. poziomie - trzy). Jest to zdolność czaropodobna.
Dla istot odpornych na zimno - Arktyczny Mistrz lodu musi przed wykorzystaniem zdolności (akcja darmowa) zdecydować, czy obrażenia zamienią się na efekt leczący, czy ofierze odejmie tyle negatywnych poziomów, ile AML ma poziomów dzielone przez 2. W przypadku uzyskania naturalnej 20 (lub trafienia krytycznego przy przeniesieniu mocy na broń), istota stworzona z domeny zimna wykonuje rzut obronny na Wytrwałość o ST równym: 10 + poziom AML + 1/3 bazowego ataku AML, inaczej ginie.
Ponadto, Arktyczny Mistrz Lodu może przenieść ową moc mrozu na broń do walki wręcz - wtedy musi wykonać udany test ataku, wtedy do obrażeń broni dodajemy 1k4/na 2 poziomu AML obrażeń od zimna.
Zamrożenie istoty: Arktyczny Mistrz Lodu może zamrozić istotę lub przedmiot, poprzez udany test ataku dotykowego. Zamrożona istota jest nieprzytomna, nieruchoma, jej metabolizm ustaje podczas zamrożenia. Zaklęcie nie działa na bezcielesne istoty a te powiązane z żywiołem ognia, w razie ewentualnego zamrożenia, co rundę mogą ponowić rzut obronny w celu odtajenia lodu. Zamrożony podmiot pokrywa warstwa 15 cm magicznego lodu (trwałość i PW x2 względem zwykłego lodu), praktycznie niewrażliwego na wszelkie czynniki temperaturowe (aczkolwiek zaklęcia oparte na ogniu odtajają magiczny lód, zadając w pełne obrażenia, bez jakiegokolwiek możliwości rzutu obronnego czy uniknięcia obrażeń.) Można warstwę lodu usunąć mechanicznie, z ryzykiem, że podmiot może otrzymać obrażenia. Jest to zdolność czaropodobna.
Istoty odporne na zimno, zamiast zamrożenia, otrzymują efekt jak zaklęcie Spowolnienie, a rundę później - jeśli rzut obronny nieudany - tracą 1 negatywny poziom na 3 poziomy AML.
Jeśli dla istot stworzonych z domeny zimna, AML wyrzuci w teście ataku dotykowego naturalną 20, to ofierze musi udać się rzut obronny na Wytrwałość, inaczej rozpada się na drobne części (śmierć).
Istota (ale nie przedmiot) ma prawo wykonać rzut obronny na Wytrwałość, przeciwko ST podanym niżej (udany test neguje skutki zamrożenia):
10 + wartość poziomu Arktycznego Mistrza Lodu + mod. z Int lub Cha (liczy się największy z nich) + 1/3 poziomu obecnej klasy czarującej.
Na 2. poziomie można użyć tej zdolności jeden raz dziennie na istotach najwyżej o jedną kategorię mniejszą lub mniejsze od rzucającego, na 4. poziomie - tej samej kategorii i dwa razy dziennie, a na 9. poziomie - o 1 kategorię większą i trzy razy dziennie.
Odporność na mróz: Arktyczny Mistrz Lodu na 3. poziomie otrzymuje odporność na mróz (10/mróz) (kumuluje się z innymi premiami). Jest to zdolność nadnaturalna.
Zmrożenie czaru: Od 6. poziomu, Arktyczny Mistrz Lodu może zdecydować (akcja darmowa), że każdy efekt (wedle życzenia czarującego) dowolnego rzucanego zaklęcia można zamienić na ten oparty na zimnie. Jest to zdolność czaropodobna.
Od 6. poziomu może użyć tej zdolności raz dziennie, od 8. poziomu - dwa razy, a od 10. poziomu - 3 razy.
Skuteczniejsza odporność na mróz: Arktyczny Mistrz Lodu na 7. poziomie otrzymuje odporność na mróz (25/mróz, zamiast 10/mróz) (kumuluje się z innymi premiami). Jest to zdolność nadnaturalna.
Doskonalsza odporność na mróz: Arktyczny Mistrz Lodu na 10. poziomie otrzymuje całkowitą odporność na mróz. Jest to zdolność nadnaturalna.

To tyle... Jest to moja pierwsza próba czarującej prestiżówki, a bardzo rzadko gram klasami rzucającymi czary. Tak więc proszę o szczerość i wyrozumiałość odnośnie popełnionych przeze mnie błędów. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie GMT
 
 
Regulamin