FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Diamentowy Mag [klasa prestiżowa] Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Danaet
Władca Domeny



Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 3085
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Gremlin (mężczyzna)

PostWysłany: Nie 11:04, 26 Lip 2009 Powrót do góry

Diamentowy mag
Mówi się, że diamenty są wieczne. Tak jak i magia. Wielu ludzkich czarodziei jest na tyle bogatych, aby pozwolić sobie na wykorzystanie jednego i drugiego. Diamentowi magowie to najbardziej wyniośli i aroganccy ludzie w Tual’u. Potrafią poświecić wiele, aby uzyskać niewiele – aby pokazać swą wyższość – choćby najmniejszą – nad innymi diamentowymi magami. Szkoleni są tylko w Szkole Nauk Magicznych w Brugas. Żaden z nich nie przyjmuje na ucznia nikogo spoza swej rodziny. Nie chce ujawniać sekretów diamentowej magii komuś, kto mógłby je wyjawić niepowołanym i niegodnym.
Choć zwie się ich diamentowymi magami to nie wykorzystują jedynie tych kamieni do czynienia swej magii. Używają wszelkich cennych kamieni szlachetnych. Są kwintesencją maga z wieloma pierścieniami na dłoniach.

Kość wytrzymałości: k4

Wymagania
Oto wymagania, które należy spełnić, aby zostać diamentowym magiem.

Rasa:
człowiek
Umiejętności: Wiedza(kamienie szlachetne) 5 rang, Czarostwo 5 rang.
Atuty: Stworzenie cudownego przedmiotu, Wyzbycie się komponentu, dwa dowolne atuty metamagiczne
Specjalne: Postać musi umieć rzucać czary po uprzednim przygotowaniu ich z księgi magicznej. Wszelkie zdolności, które wykorzystują specjalne użycie czarów odnoszą się tylko do tych, które postać przygotowała [nie do czarów z komórek w klasie zaklinacza lub barda]

Umiejętności klasowe
Umiejętności klasowe diamentowego maga(i atrybut kluczowy dla każdej z nich): Alchemia(Int), Czarostwo(Int), Koncentracja(Bd), Rzemiosło(Int), Szacowanie(Int), Wiedza(każda kategoria ujmowana oddzielnie)(Int), Wróżenie(Int)

Punkty umiejętności na każdym poziomie: 2 + modyfikator z Intelektu

[link widoczny dla zalogowanych]


Właściwości klasowe
Oto właściwości klasowe Diamentowego maga:

Biegłość w broni i pancerzu: Diamentowy mag nie zyskuje żadnych nowych biegłości w posługiwaniu się bronią czy pancerzami.

Czary: Na każdym poziomie Diamentowy mag uzyskuje czary tak jakby normalnie awansował w klasie czarodzieja. Nie uzyskuje jednak żadnych korzyści z wiązanych normalnie z awansem w tej klasie (jak atuty metamagiczne czy tworzenia przedmiotów)

Przysięga krwi: Jest to mistyczny obrzęd, jaki przechodzi każdy przyszły Diamentowy mag. Potrzeba do niego kamieni szlachetnych wartych przynajmniej 1000sz. Wśród nich musi znajdować się przynajmniej jeden diament. Mistrzem ceremonii jest doświadczony Diamentowy mag spokrewniony z kandydatem. Postać wymawia słowa przysięgi tnąc sobie dłonie sztyletem i skraplając kamienie szlachetne swą krwią. Gdy rytuał dobiegnie końca krew jest wchłaniana przez diament. Od tej pory młody Diamentowy mag nie może zdradzić nikomu sekretów swej sztuki, chyba, że będzie to jego krewny godny tego zaszczytu. Jeśli złamie przysięgę straci wszelkie zdolności, które nabył wraz z klasą Diamentowego maga poza premią do ataku i rzutów obronnych. Nie można odpokutować tego przewinienia.

Szlachetny komponent: Diamentowy mag może zamiast komponentu wymaganego w opisie czaru użyć dowolnego kamienia szlachetnego wartego przynajmniej tyle samo, co komponent. Dlatego Diamentowy mag nosi przy sobie wiele świecidełek.

Szlachetny czar: Mag uczy się wplątywać magię w kamienie szlachetne. Proces ten powoduje, że umieszcza on zaklęcie w kamieniu szlachetnym w celu późniejszego jego wykorzystania. Co poziom mag uczy się postępować tak z coraz to bardziej skomplikowanymi czarami [na 2 1-poziomowe, na 3 2-poziomowe, na 4 3-poziomowe itd.] Całkowita suma poziomów czarów utrzymywanych w klejnotach nie może przekroczyć jego poziomu w tej klasie prestiżowej. Np. 7 poziomowy Diamentowy mag może zakląć w kamieniach szlachetnych w sumie 7 poziomów czarów Np. 7 czarów 1-poziomowych lub 1 1-poziomowy i 2 3-poziomowe, lub 1 4-poziomowy i 1-3 poziomowy. Lub dowolną kombinację poziomów, aby ich suma dała 7. I nie może zakląć czaru o poziomie większym od 4.
Wyniosłość: Mag z wiekiem i zdobywaną potęgą staje się coraz bardziej arogancki i wyniosły. Otrzymuje premię +2 do wszelkich testów opartych na Charyzmie w stosunku do ludzi o niższej klasie społecznej [czyli wszystkich, wg mniemania maga].

Diamentowy czar: na 5 poziomie raz dziennie mag potrafi skupić magiczną moc na diamencie i przepuścić ją przez niego jak promień światła przez pryzmat zwielokrotniając jego moc. Jako komponentu do wybranego zaklęcia [musi zadeklarować to w chwili rzucania] używa diamentu wartego przynajmniej 500sz. Czar, jeśli się powiedzie może otrzymać jedną z niżej wymienionych cech. Ustala się to rzucając k6. Wynik rzutu należy sprawdzić w Tabeli 3-2 i zastosować się do opisanego tam efektu.
Diament po takim wykorzystaniu rozsypuje się w nic nie wart pył. Na 10. poziomie mag może tej zdolności użyć dwa razy dziennie.

[link widoczny dla zalogowanych]

Golem z klejnotów: Mag poprzez rozliczne badania nad strukturą kamieni szlachetnych dochodzi do perfekcji w wykorzystaniu ich do konstrukcji jakże przydatnego sługi i obrońcy. Tworzy on golema wykonanego w całości z kamieni szlachetnych. Jego statystyki dalej.

Diamenty są wieczne: Mag w pogoni za odkryciem najgłębszych sekretów i zdobycia jak największej potęgi staje się tak trwały jak diamenty. Jego KW zmieniają się na k6, otrzymuje on redukcję obrażeń 5/- lecz ataki oparte na dźwięku zadają mu podwójne obrażenia.

Metamorfoza: Mag staje się przybyszem. Jego skóra twardnieje dając mu redukcję obrażeń 10/-. Dodatkowo wszelkie czary, w których wykorzysta komponent z kamienia szlachetnego otrzymują premią +2 do r.o.

Diamentowy Golem
Duży konstrukt
Kości Wytrzymałości: 8k10 (40pw)
Inicjatywa: -1 (-1 Zr)
Szybkość: 6m (nie może biegać)
KP: 28 (-1 Zr, -1 rozmiar, +20 naturalny)
Ataki: 2 Uderzenia +10
Obrażenia: Uderzenie 2k8
Front/Zasięg: 1,5m na 1,5m/3m
Specjalne ataki: deszcz diamentów
Specjalne Cechy: konstrukt, niepodatność a magię, niepodatność na ogień i zimno, RO 40/+2 wrażliwości
Rzuty Obronne: Wytr +2, Ref +1, Wola +2
Atrybuty: S 24, Zr 8, Bd -, Int 2, Rzt 10, Cha 1
Klimat/Teren: każdy region
Występowanie: pojedynczo
Skala Wyzwania: 8
Skarb: specjalne [patrz opis]
Charakter: zawsze neutralny
Rozwój: brak

WALKA
Deszcz diamentów: Raz dziennie golem może zionąc stożkiem diamentów o długości 9 metrów. Jest to traktowane jako broń oddechowa. Każdy w polu rażenia stożka otrzymuje 10k6 obrażeń ciętych. Test na refleks o ST 20 pozwala zmniejszyć te obrażenia o połowę. Diamenty, którymi "zieje" golem nie mają najmniejszej wartości.
Konstrukt: posiada wszelkie cechy konstruktu
Niepodatność na magię: diamentowe golemy są całkowicie odporne na wszelkie magiczne efekty poza dźwiękowymi [patrz dalej]
Wrażliwość: Diamentowy golem otrzymuje od każdego dźwiękowego ataku [także magicznego] podwójne obrażenia , chyba że zda test na Wytrwałość – wówczas otrzymuje normalnie zadane obrażenia.
Skarb: można się domyślić, że po zniszczeniu golema cześć diamentów, z których został zbudowany nie uległa zniszczeniu. Należy rzucić k100 aby określić wartość i ilość „skarbu”

1-25% 5k100 x 50sz
26-50% 4k100 x 40sz
51-75% 3k100 x 30sz
76-100% 2k100 x 20sz

Tworzenie:
Choć diamentowy mag otrzymuje zdolność tworzenia golema „za darmo” musi ponieść jednak wszelkie koszty tworzenia go i znać odpowiednie zaklęcia. Do stworzenia golema potrzebne są diamenty warte co najmniej 50000sz. Mag musi również poświęcić 1250 PD. Do stworzenia golema należy rzucić następujące zaklęcia: geas/poszukiwnie, ograniczone życzenie, polimorfowanie dowolnego obiektu.. Diamentowe golemy potrafią tworzyć TYLKO diamentowi magowie a z wiadomych przyczyn strzegą ich sekretów dość dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie GMT
 
 
Regulamin