FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Odwieczna wojna płci Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Samael
Gracz



Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 1435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Leża Wilkołaków...
Płeć: Gremlin (mężczyzna)

PostWysłany: Sob 9:37, 10 Paź 2009 Powrót do góry

Temat dość błahy, ale ostatnio dość mnie zastanawiający. Czemu gracze częściej wybierają postacie męskie, niż kobiece. Czy dlatego, że stereotyp kobiety to delikatna i słaba, choć piękna i pełna wdzięku kusicielka? Dobrze wiemy, że są też kobiety twardsze niż nie jeden facet jak choćby kulturystki czy "strongwomen"... Kobiety może i są od nas fizycznie słabsze, ale za to bardziej zręczne.
Nie chodzi tu tylko o cechy fizyczne i sprawnościowe, lecz o charakter (nie chodzi mi o charakter postaci typu: PD, PN, CD, CN, N ... itp)...
Oto dość obrazowy przykład rodem z internetu:

Cytat:
Przyjaźń między kobietami:

Pewnego dnia kobieta nie wróciła na noc do domu. Następnego dnia powiedziała mężowi, że spała u przyjaciółki. Mąż zadzwonił do dziesięciu jej najlepszych przyjaciółek. Żadna nie potwierdziła wersji żony.

Przyjaźń między mężczyznami:

Pewnego dnia mąż nie wrócił do domu na noc. Następnego dnia powiedział żonie, że spał u kolegi. Żona zadzwoniła do dziesięciu jego najlepszych przyjaciół. Ośmiu potwierdziło, że spał, a dwóch, że jeszcze jest...



Czy zgadzacie się z powyższym cytatem? Czy mężczyźni są ze sobą bardziej zżyci i łatwiej jest im stworzyć dobrze zgrany zespół niż z kobietą, albo między kobietami? Czy zgadzacie się z pirackim powiedzeniem, że "Kobieta na statku to pewna klęska"? Czy kobiety wprowadzają zamęt i niepokój oraz wrogosć między mężczyzn i odwrotnie?

Czy takie stereotypowe myślenie, i ogółem spojrzenie na kobiety zniechęca graczy do wyboru żeńskiej postaci? A może powodem tego jest to, że w RPG gra raczej zdecydowana większość mężczyzn? Choć wiem, że wiele kobiet również w to gra... Może to taki nasz nieświadomy [link widoczny dla zalogowanych]? Może uznajemy swą wyższość nad kobietami?

Wink Wiadomym przecież jest, że mężczyźni rządzą światem, ale kobiety rządzą mężczyznami... Wink

Czy nie wydaje wam się, że ciekawszym urozmaiceniem systemu D20 byłoby dodanie podziału statystyk na kobietę i mężczyznę wg konkretnej rasy? Np.: Człowiek, Mężczyzna zyskiwał by dodatkowy punkt atrybutu do Siły, a kobieta do Zręczności; Krasnoludzki mężczyzna otrzymywał by +1 do Budowy, a Kobieta +1 do Roztropności.... Można układać różne kombinacje... To taka moja propozycja bardziej na HOME RULES niż na DYSKUSJE OGÓLNE, ale chciałbym poznać wasze opinie na ten temat. Postaram się dokładniej zarysować to o co mi chodzi z tą modyfikacją i podziałem w rasie na mężczyzn i kobiety... Wiem, że wielu z was może nie spodobać się pomysł "dzielenia włosa na czworo", ale od tego jest forum by o takich sprawach dyskutować i gdybać - Home Rules i wszystko jasne Very Happy Czekam na wasze opinie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Danaet
Władca Domeny



Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 3085
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Gremlin (mężczyzna)

PostWysłany: Sob 11:04, 10 Paź 2009 Powrót do góry

He przypomina mi się gdzieś kiedyś znaleziony w odmętach internetu prestiż "Kura domowa", zogniskowanie: wałek, wrzeszczenie na męża +1/poziom ogólnie śmiechawe.

Co do podziały na płcie w grze rpg. Niby pomysł nie głupi, ale. Właśnie znajdzie się jakieś "ale" każdy czułby się wtedy pokrzywdzony. Grając facetem człowiekiem psioczylibyśmy, że kobity mają za dużo Zr, a grając kobitką że facet ma za dużo siły. Zresztą takie +1 to w sumie nic ale zawsze o to +1 za dużo Razz .
Wg mnie podział na płcie należy zostawić jak jest. W sumie zarówno kobitka jak i facet mogą być równie silni jak i zręczni. Te różnice zatarłyby się nawet z w/w bonusami. Bo taki facecik z S =14 dałby sobie te +1 i nadal miałby mod +2. Tak samo ze zręcznością babeczki Smile. Jakbyś rozwinął temat mechanicznie byłoby super i inna rozmowa. Z drugiej strony dać im po +2 to wtedy ludzie byliby silniejsi od krasnoludów i zręczniejsi od elfów. Nawet jakby nadal było ograniczenie do max 18 na 1-poz to i tak byłoby za dużo.
Co do fabularnej części twojego pomysłu. No przecież każdy tworząc postać czy to kobiety czy mężczyzny bierze to pod uwagę... no może nie każdy ale ja tak. Jeśli mam dac kobitce 16 siły to się najpierw zastanowię. Wolę jej dać tej siły 6 góra 8 a 16 punktów władować w zręczność lub inteligencję/charyzmę/mądrość. Atrybuty fizyczne u kobiecych postaci od razu schodzą na drugi plan... No chyba, że ktoś chce grać Xeną, albo Czerwoną Sonią Razz wtedy tylko mało charyzmy, dużo Siły, i Budowy, level barbarzyńcy i jedziemy Very Happy , a jeszcze lepiej jak by to była półorczyca Very Happy .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Samael
Gracz



Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 1435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Leża Wilkołaków...
Płeć: Gremlin (mężczyzna)

PostWysłany: Sob 12:07, 10 Paź 2009 Powrót do góry

Stronę mechaniczną bardziej można by omawiać w Home Rules, a tu tak tylko zarzuciłem temat o wojnie płci odnoszącej się do grania w RPG, takie przeniesienie rzeczywistości do świata fantasy. To co proponowałem z tymi modyfikatorami +1 to tylko propozycja, że człowiek dostaje do siły, a kraś do budowy. Można by zrobić taki ogólny schemat, że każda rasa działałaby na tym samym mechanizmie: Kobiety dodają +1 do wartości intelektualnych (Intelekt, Roztropność, Charyzma), a Mężczyźni do Fizycznych (Siła, Zręczność, Budowa). Tak by było bardziej wyrównanie, myślę... a to, że mając atrybut o wartości 14 i mieć moda +2, a po dodaniu owego punktu 15 i też moda +2 to i tak daje nam lepszą pozycję niż 2 płci, bo my na 4 lvl osiągniemy już mod +3 (za 16 pkt atrybutu) a oni dopiero na 8.... kwestia sporna i temat o mechanice raczej powinien być prezentowany w Home Rules, a nie w dyskusjach ogólnych Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Scarned
Zajepicki



Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z 9 piekieł Baatoru
Płeć: Gremlin (mężczyzna)

PostWysłany: Sob 13:04, 10 Paź 2009 Powrót do góry

Jeśli chodzi o mechanike to wole zostawić tak jak jest, bo tak jest dobrze.
i Dlaczego jest założenie ogólne że mężczyzna dostaje +1 S a kobieta +1 Zr kobiety niekonieczne muszą być zwinne i zręczne bo są chude i zgrabne.
Ja osobiście często mając W-F w szkole patrzę i dziwie się motoryce dziewcząt gdy graja w siatę, nawet ciężko jest to opisać ale po prostu nie widzę tam tej ruchliwości a siata przecież nie polega na sile tylko na zręczności, patrząc z mechanicznego punktu widzenia DnD.

Zaś co do wojny płci ja sie tu za bardzo nie mieszam bo nie chce ni wymyślać ni skłamać


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Samael
Gracz



Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 1435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Leża Wilkołaków...
Płeć: Gremlin (mężczyzna)

PostWysłany: Sob 13:55, 10 Paź 2009 Powrót do góry

No dobra. Scar. Czytaj ze zrozumieniem. Dwa razy w poście zaznaczałem, że to tylko przykład taki z kapelusza, który kompletnie nie znajduje zastosowania w praktyce, no może sugerowałem się codziennością. Łatwiej facetowi przenieść szafę, a kobiecie dziergać na drutach lub szydełkować. Ja widzę jak to robi moja mama... dla mnie to jest czarna magia i wyższa szkoła jazdy. Chodzi mi o takie zręcznościówki... zwinne palce itp... poza tym Kobiety są lepszymi gimnastyczkami niż faceci...
Ale co do mechaniki to utworzę odpowiedni dział w Home Ruless i tam podyskutujemy. Tu omawiamy nie tyle fabularną część płci co samego wyboru jej przez graczy...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Scarned
Zajepicki



Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z 9 piekieł Baatoru
Płeć: Gremlin (mężczyzna)

PostWysłany: Sob 14:46, 10 Paź 2009 Powrót do góry

Może to tylko przykład z kapelusza ale warto czepiać się szczegółów bo od nich mogą powstać później duże błędy, może i omawiamy tu tylko część fabularną alo skoro napomnąłeś o mechanice to warto ją omówić .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie GMT
 
 
Regulamin