|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Samael
Gracz
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 1435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Leża Wilkołaków... Płeć:
|
Wysłany:
Czw 12:02, 16 Lip 2009 |
|
DOŚWIADCZENIE I SKARBY
Gladiator po wygranej walce otrzymuje doświadczenie zgodnie z Tabelą 7.1 Nagradzanie punktami doświadczenia (za pojedynczego potwora) w Przewodniku Mistrza Podziemi (str. 166). Skarby jakie otrzymuje gladiator określone są w ekwipunku przeciwnika z którym została stoczona walka (lub określone jako SKARBY przy statystykach danego potwora). Nowicjusze (postacie 1-poziomowe) nie otrzymują zapłaty za walkę od Władcy Areny, ponieważ winni oni cieszyć się z możliwości jakie daje im owa specjalna okazja do wykazania się w boju. Wszystkie efektowne akcje ku uciesze tłumu zostają nagradzane 100sz lub innymi przedmiotami dorównującymi wartością na jaką zasłużył sobie gladiator. Efektowne zagrania określone są tymi samymi wymogami co otrzymanie Punktów Akcji. Władca Areny (a bardziej arbiter kontrolujący walkę) ustala wysokość nagrody lub darowanie gladiatorowi cennego przedmiotu. Podstawowa zapłata za odbytą walkę wynosi 100sz razy poziom Gladiatora +50 sz za każdy posiadany przez niego poziom Sławy Gladiatora.
Krak jako postać 3 poziomu za walkę otrzymuje 300sz, a ponieważ jego poziom Sławy Gladiatora wynosi 2 otrzymuje dodatkowe 100sz co oznacza, że za wygraną walkę otrzymuje 400sz.
SŁAWA GLADIATORA
Gladiator prócz doświadczenia pozyskiwanego w walce zdobywa również sławę. Ponieważ widownia uwielbia dobre widowisko, to rzeczą oczywistą dla nich jest, że dobrą walkę mogą obejrzeć tylko z udziałem dobrego Gladiatora. Każdy walczący w Colosseum bohater otrzymuje przez to Sławę Gladiatora (wyrażoną w punktach) która zwiększa jego inicjatywę oraz ilość pozyskiwanego doświadczenia. SW przeciwnika określa ile Sławy otrzymuje Gladiator. Aby osiągać kolejne poziomy Sławy, gladiator musi przekraczać pewne progi unormowane w tabeli poniżej. Jak to działa? Spójrzmy:
<table>
<th>Poziom Sławy</th><th>Sława Gladiatora</th><th> Bonus do Doświadczenia (Sława Gladiatora x50 + Poziom Sławy Gladiatora x100) </th>
<tr><td>1</td><td>0/10</td><td>600 (max)</td>
<tr><td>2</td><td>0/20</td><td>1200 (max)</td>
<tr><td>3</td><td>0/30</td><td>1800 (max)</td>
<tr><td>4</td><td>0/40</td><td>2400 (max)</td>
<tr><td>5</td><td>0/50</td><td>3000 (max)</td>
<tr><td>6</td><td>0/60</td><td>3600 (max)</td>
<tr><td>7</td><td>0/70</td><td>4200 (max)</td>
<tr><td>8</td><td>0/80</td><td>4800 (max)</td>
<tr><td>9</td><td>0/90</td><td>5400 (max)</td>
<tr><td>10</td><td>0/100</td><td>6000 (max)</td>
<tr><td>11</td><td>0/110</td><td>6600 (max)</td>
<tr><td>12</td><td>0/120</td><td>7200 (max)</td>
<tr><td>13</td><td>0/130</td><td>7800 (max)</td>
<tr><td>14</td><td>0/140</td><td>8400 (max)</td>
<tr><td>15</td><td>0/150</td><td>9000 (max)</td>
<tr><td>16</td><td>0/160</td><td>9600 (max)</td>
<tr><td>17</td><td>0/170</td><td>10200 (max)</td>
<tr><td>18</td><td>0/180</td><td>10800 (max)</td>
<tr><td>19</td><td>0/190</td><td>11400 (max)</td>
<tr><td>20</td><td>0/200</td><td>12000 (max)</td>
</table>
Krak, jest wojownikiem pochodzącym z rasy krasnoludów. Jest bohaterem 3 poziomu i walczy już trochę w Colosseum. Ludzie lubią podziwiać jego wyczyny na Arenie. Sława Gladiatora, jaką pozyskał do tej pory wynosi poziom 2 gdyż wygrał walkę. Jeśli zwycięży swojego przeciwnika (potwora o SW=3, nie zdobędzie kolejnego poziomu Sławy, ale otrzyma bonus do doświadczenia zgodnie z instrukcjami w tabeli) Jego obecna sława wynosi 17/30 więc jego bonus do doświadczenia wyniesie: 17x50 + 2x100 = 950 punktów doświadczenia dodatkowo za dobry występ.
Jeden Punkt Sławy Gladiatora odpowiada jednemu punktowi SW przeciwnika. Tak więc gdy Krak pokona przeciwnika o SW=1 otrzyma 1 Punkt Sławy Gladiatora.
Cytat: |
Uwaga. Jeśli bohater (np: KRAK) posiada 2 poziom Sławy Gladiatora a do osiągnięcia 3 brakuje mu 1 punkt [19/20](mimo iż zabił przeciwnika o SW=3) to otrzymuje maksymalną wartość doświadczenia przyznanego na 2 poziomie sławy, a kolejne punkty ( w tym wypadku 2) przechodzą na nowy poziom Sławy Gladiatora[2/30]. Punkty Sławy Gladiatora uzyskane na kolejnych poziomach nie kumulują się ze sobą. Każdy poziom Sławy Gladiator rozpoczyna od stanu początkowego równego zero punktów. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Samael dnia Czw 13:26, 16 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
Danaet
Władca Domeny
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 3085 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Czw 12:08, 16 Lip 2009 PRZENIESIONY Czw 13:27, 16 Lip 2009 |
|
Punkty Akcji
Za wielkie czyny, widowiskowe ataki czy heroiczne ciosy Arbiter powinien nagradzać Gladiatora. Nagrodami są Punkty Akcji w skrócie PA, które pozwalają jeszcze lepiej walczyć na arenach Colosseum. Poniższa tabelka zawiera jedynie propozycje przyznawania PA.
Gladiator posiadający PA może w każdym momencie walki, ale przed wykonaniem rzutu przez Arbitra zdecydować się na wydanie jednego. W myśl jednak zasady JEDEN PA NA TURĘ. Daje to korzyść w postaci 1k6, którą dorzuca się do wspomnianego rzutu na trafienie, obrażenia, rzutu na wytrwałość, refleks, wolę, przebicie się przez OC wroga itd.
Bardziej pomysłowi [złośliwi] Sędziowie mogą przydzielać również PA swoim pupilom za widowiskowe pokonanie Gladiatora. I tak jeśli chimera rozerwie na strzępy dzielnego wojownika jednym chłapnięciem pyska w następnej swojej walce jej przeciwnik może spotkać się z niespodziewanym szczęściem owej chimery gdy będzie wydawała PA...
I tak jak pisałem wyżej ta tabelka to tylko propozycje przyznawanie PA
Za pokonanie wroga jednym ciosem/strzałem 2PA
Za widowiskowe trafienie z broni dystansowej [z bardzo daleka z dużym minusem do B.A] 1PA
Za wygranie walki w pierwszych pięciu turach 1PA
Za przetrwanie potężnych obrażeń [po rzucie na Wytrzymałość] 2PA
Za heroiczne i widowiskowe czyny 1PA
Punkty Akcji i ich zastosowanie zmienia się wraz z potęgą Gladiatora. Dlatego też na niskich poziomach PA będą mniej skuteczne. I tak na poziomach 1-8 Gladiator po wydaniu 1PA rzuca 1k6 i wynik dodaje do wcześniej zadeklarowanego rzutu. Na poziomach 9-15 rzuca 2k6 i wybiera sobie wyższy wynik a na poziomach 16-20 rzuca 3k6 i spośród trzech wyników wybiera najkorzystniejszy.
Przykład:
Thror Młotodzierżca, krasnoludzki wojownik po ostatniej swojej walce z orkiem, którą wygrał jednym ciosem otrzymał 2PA. Ma on 3 poziom więc zdecydował się na walkę z potworem o SW 4 [jest niezwykle odważny]. Arbiter sprowadził na arenę Gargulca. Thror już na początku wiedział, że ma małe szanse trafić lecącego kamiennego stwora. Wyciągnął wiec kuszę i zadeklarował, że wydaje 1PA aby lepiej trafić wroga. Arbiter wykonał więc rzut k20+k6. Na k20 wypadło "15" a na k6 "6". Uwzględniwszy odległość i odpowiednio modyfikując B.A krasnoluda okazuje się, że przebił on KP gargulca [16] dosłownie o 1 punkt. Gdyby nie wydał PA nie trafiłby.
Ten sam Thror zdobył w Colloseum kilka poziomów. Jest teraz na 9. Czyli jeśli brać pod uwagę powyższy przykład za wydane PA rzucałby 2k6 do rzutu na trafienie i wybrałby sobie wyższy wynik. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Danaet dnia Czw 12:16, 16 Lip 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie GMT
|
|
|
|
|
|
|